جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۵۶۶۹۸

استقبال کاخ سفید از تحریم‌های اروپا علیه ایران

استقبال کاخ سفید از تحریم‌های اروپا علیه ایران
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی از تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران استقبال کرد. وی در این باره گفت: آمریکا در کنار متحدان و شرکایش در سرتاسر جهان ایستاده و از طریق تحریم و دیگر روش‌ها،‌ به حسابرسی درخصوص کسانی که مسئول بدرفتاری هستند خواهد پرداخت.

به گزارش  رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درخصوص نحوه مواجه دولت با ناآرامی‌های اخیر ابراز نگرانی کرد.

وی در این باره گفت: آمریکا در کنار متحدان و شرکایش در سرتاسر جهان ایستاده و از طریق تحریم و دیگر روش‌ها،‌ به حسابرسی درخصوص کسانی که مسئول بدرفتاری هستند خواهد پرداخت.

این مقام ارشد کاخ سفید در ادامه از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران استقبال کرد.

اتحادیه اروپا ساعاتی پیش اعلام کرد به دلیل آنچه «استفاده از زور در برابر اعتراضات مسالمت‌آمیز» خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه ۲۹ شخص و ۳ سازمان اعمال کرده است. جوزپ بورل در بیانیه‌ای با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه‌اش عنوان کرد که ما از حق مردم برای اعتراض مسالمت‌آمیز ‌و ابراز آزاد خواسته‌هایشان حمایت می‌کنیم.

مطابق با بیانیه اتحادیه اروپا احمد وحیدی، تعدادی از اعضای رده بالا در سپاه پاسداران و چهار تن از اشخاصی که در دستگیری مهسا امینی دست داشتند در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفته‌اند.

دولت انگلیس نیز روز دوشنبه از اعمال تحریم علیه ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران به دلایل حقوق بشری خبر داد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، از جمله اشخاص تحریم‌شده از سوی انگلیس است. اموال تمامی افراد تحریم‌شده در انگلیس بلوکه خواهد شد و این اشخاص قادر به سفر به انگلیس نخواهند بود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!