جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۶۹۵

جان‌باختگان بی‌گناه حوادث اخیر زاهدان شهید محسوب می‌شوند

جان‌باختگان بی‌گناه حوادث اخیر زاهدان شهید محسوب می‌شوند
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: این بشارت داده می‌شود که با عنایت رهبر عزیزمان و نگاه پرمهر ایشان نام عزیزان بی‌گناه جان‌باخته در حوادث اخیر استان در زمره شهدا قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری عصر امروز در دیدار با جمعی از خانواده‌های جان‌باختگان و مجروحین حوادث اخیر زاهدان، اظهار داشت: ممنون خانواده‌های عزیز شهدا هستیم که دعوت ما را پذیرفتند و در این جمع حضور پیدا کردند.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان گفت: غم شما سنگین است و از دست دادن عزیزان قابل توصیف نیست. رهبر معظم انقلاب که در واقع پدر جامعه محسوب می‌شوند در غم فرد فرد عزیزان ما سهیم هستند و در این سفر از جمله مأموریت‌های اصلی ما این بوده که جهت عرض تسلیت و دلجویی خدمت شما برسیم.

وی تصریح کرد: آنچه عزیزان ما مطرح کردند و درخواست داشتند که با مسببان این حوادث برخورد شود قطعاً خواسته به جایی است. مردم این دیار در حال زندگی عادی بودند و عده‌ای با زندگی آنها بازی کردند و با حادثه‌آفرینی هم به امنیت عمومی آسیب زدند و هم سبب شدند عده‌ای آسیب جسمی ببینند و از همه مهمتر خانواده‌هایی را داغدار کردند که از این حوادث قلب انسان آتش می‌گیرد.

حاج علی‌اکبری با تاکید بر اینکه مردمان سیستان و بلوچستان شریف، شایسته، انقلابی، مومن، مهربان و باوفا هستند گفت: نخستین مطلب خطاب به شما این است که با عنایت الهی عزیزان شما که در این حوادث از دست رفتند مورد لطف الهی قرار خواهند گرفت و کسانی که مظلومانه رفتند در ضیافت رحمت الهی و میهمانی خداوند متعال هستند و حضرت حق آنها را بهتر از ما پذیرایی خواهد کرد.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین این بشارت داده می‌شود که با عنایت رهبر عزیزمان و نگاه پرمهر ایشان نام عزیزان است دست رفته شما در زمره شهدا قرار گرفته و این عزیزان که قبل از این با عنوان جان‌باخته خطاب می‌شدند، شهید هستند که این عنوان بسیار پرافتخار است. بر اساس هماهنگی‌های انجام شده و تصمیم و ابلاغ رهبر معظم انقلاب، بنیاد شهید این کار ارزشمند را انجام داده و این خانواده‌ها جزو خانواده شهدا خواهند بود.

وی گفت: نکته دوم اینکه خداوند تبارک و تعالی بهترین جبران کننده است و انشاءالله از مقام لطف خود دل‌های خانواده شهدا را آرام کرده و برای آنها جبران خواهد کرد و شما قطعاً از برکت و لطف الهی بهره‌مند خواهید شد. فرزندان این شهدا هم بدون شک از لطف الهی بهره‌مند خواهند بود و از طرف نظام سرپرستی شده و ان‌شاءالله به لطف حضرت حق از سرمایه‌های این کشور خواهند شد.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: عزیزانی که در این حوادث بی‌گناه بوده و آسیب دیدند نیز کار درمان آنها دنبال خواهد شد تا بهبود حاصل کنند و ما هم برای سلامت کامل آنها دعا می‌کنیم. امید داریم مسببان این حوادث و کسانی که این آتش‌ها رو روشن می‌کنند و کسانی که از آن سوی مرز این فتنه‌ها را هدایت می‌کنند که در رأس آن استکبار جهانی و سردرمداران آن آمریکا و انگلیس خبیث و آل سعود پلید قرار دارند که با رسانه‌های در اختیار به عنوان عامل اصلی ایفای نقش می‌کنند به انتقام الهی مبتلا شوند.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان افزود: در چنین حوادثی عده‌ای بازیچه دشمن شده و وسط این شلوغی حضور پیدا می‌کنند و وقتی یک آتش روشن شد متاسفانه خشک و تر با هم می‌سوزند و اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل باور نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمان صادر شده از رهبر معظم انقلاب با افرادی که قصور داشتند برخورد خواهد شد که مسیر مشخص خود را دارد. مادر یکی از شهیدان هم در ابتدای جلسه به ترک فعلی اشاره داشتند که ما هم یادداشت کردیم و بررسی دقیق خواهد شد و اگر چنانچه موارد دیگری هم باشد باید به ما ارائه شود تا به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد. امید داریم با بصیرت و هوشیاری مردم و مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

به گزارش تسنیم، در ابتدای این نشست تعدادی از اعضای خانواده شهدای حوادث اخیر زاهدان به بیان درد و دل‌های خود پرداختند و خواستار برخورد بدون اغماض با مقصران و عوامل جان‌باختن عزیزانشان شدند.

 
 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!