جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۶۶۷۶

توضیحات معاون استاندار قزوین درباره ماجرای کشته شدن جواد حیدری در حوادث اخیر

توضیحات معاون استاندار قزوین درباره ماجرای کشته شدن جواد حیدری در حوادث اخیر
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین مطرح کرد: فردی به نام جواد حیدری که در جریان اغتشاشات قزوین کشته شد، در نزدیکی مقر فرماندهی انتظامی بوده که ابتدا با ماموران درگیر می شود و پس از درگیری و ۴ تیر هوایی که توسط مأموران زده می شود اقدام به فرار می کند و در نهایت پس از مدت زمانی در بین درختان یافت می شود.

وی افزود: یکی دیگر از رسالت های رسانه ها، انعکاس فعالیت ها یا پیگیری هایی است که مسئولان نسبت به مطالبات مردم صورت می دهند است تا مردم در جریان خدمات رسانی و حل مسائل و مشکلات خود قرار گیرند چرا که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، اگر ما اطلاع رسانی نکنیم دیگران روایت های خود را مطرح می کنند بنابراین ضرورت دارد رسانه ها به رسالت خطیری که بر عهده دارند پایبند باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی و امنیتی مسئولیت های متعددی وجود دارد که یکی از آن ها، مسئولیت انتصابات است و در این راستا ۸۰ درصد بخشداران در طی این مدت جابجا شده اند.

کبیری تصریح کرد: در خصوص فرمانداران نیز چهار فرماندار حکم قطعی گرفته اند و دو فرماندار حکم شان در وزارت کشور در حال بررسی است.

وی مطرح کرد: در خصوص تقسیمات کشوری، قزوین جزو استان های فعال است و در حال حاضر ۱۴ طرح برای وزارت کشور در حوزه تقسیمات کشوری و تبدیل کردن مناطقی به شهر و شهرستان ارسال شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت هایی که توسط مجموعه ما صورت می گیرد رصد روند فعالیت ها و پیگیری نارضایتی ها در مراکز تولیدی، کارگری، صنفی و قشری است و در این زمینه ما بارها با شرکت ها و مجموعه ها مکاتباتی داشته ایم.

کبیری اعلام کرد: با رصد شرکت ها و واحدهای صنعتی از ۵۴ شرکت دچار مشکل هم اکنون به ۲۱ واحد مشکل دار رسیده ایم و در تلاش هستیم تا این مشکلات مرتفع شوند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی ما موظف هستیم تا به افرادی که معترض هستند مکانی جهت ارائه صحبت ها و اعتراضات بدهیم اما این مجوز شامل حال کسانی که اقدام به شعارهای ساختارشکنانه و توهین به مقامات کشور می کنند نمی شود و هیچ جای دنیا نیز چنین قانونی وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین ادامه داد: در بحث احزاب و تشکل ها در حال حاضر ۸۱ حزب در استان داریم که شصت و دو حزب آن فعال هستند.

کبیری مطرح کرد: در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی نیز معضلات و مشکلاتی وجود دارد اما یک اصل وجود دارد که باید کرامت انسانی حفظ گردد و البته یکی از دلایلی که اتباع در قزوین زیاد هستند این است که زمینه کار در استان برای آنها فراهم است.

وی گفت: در خصوص اتفاقات اخیری که پیش آمد با مدیریت و همدلی که در استان وجود داشت اجازه ندادیم اغتشاشات گسترده شکل گیرد و به جامعه آسیب جدی وارد شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تاکید کرد: در خصوص دستگیری ها، بخشی میدانی و بخشی خارج از میدان بود که در مباحث بازداشتی ها، پرونده ها بررسی و هیچ فردی بدون دلیل و مدرک بازداشت نشده است.

کبیری با اشاره به اینکه در قزوین فعلاً هیچ حکمی صادر نشده است، گفت: بخشی از دستگیرشدگان محرک بوده و بخشی نیز موجب آسیب رساندن به اموال عمومی شده اند از این رو کسانی که مرتکب هدایت کردن افراد جهت اغتشاش و یا استفاده از سلاح هایی همچون چاقو نشده بودند، آزاد شده اند.

وی اعلام کرد: ۲۱۰ نفر از مامورین حافظ امنیت در اغتشاشات اخیر مصدوم شدند و ۵۰ نفر نیز از طرف مقابل آسیب دیده اند که به بیمارستان ها مراجعه داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در بحث اغتشاشات ۳ نفر در قزوین کشته شده اند. یک نفر در قزوین، یک نفر در تاکستان و یک نفر در الوند در جریان آشوب ها کشته شدند. شخصی که در تاکستان بود سابقه بسیجی داشته و متاسفانه با شلیک اسلحه کلت به شهادت می رسد.

کبیری مطرح کرد: فردی به نام جواد حیدری که در جریان اغتشاشات قزوین کشته شد، در نزدیکی مقر فرماندهی انتظامی بوده که ابتدا با ماموران درگیر می شود و پس از درگیری و ۴ تیر هوایی که توسط مأموران زده می شود اقدام به فرار می کند و در نهایت پس از مدت زمانی در بین درختان یافت می شود.

وی گفت: از این فرد ۴ شیشه مواد اشتعال زا، چکش و ۱۲ عدد درفش ضبط می شود و گفتنی است وی چندین فقره پرونده درگیری و محکومیت کیفری نیز در سوابق خود داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در حوزه دانشجویی نیز تعدادی از دانشجویان که به عنوان لیدر و محرک اصلی هستند در اختیار مقام قضایی قرار دارند اما با این وجود پس از طی شدن روند قانونی و بررسی های لازم، روزانه از میزان بازداشتی ها کاسته می شود.

وی گفت: نه تنها برخی رسانه ها در حوزه اغتشاشات اخیر مواضع خود را نشان نداده اند بلکه بسیاری از مسئولان اصولگرا و حتی برخی از نمایندگان مجلس نیز مواضع خود را در برابر اغتشاشات نشان نداده و هیچ صحبتی در این حوزه نداشتند.

این مقام مسئول اعلام کرد: متاسفانه گاهی تر و خشک باهم می سوزند و در اتفاقات اخیر نیز این مسئله موجب شد تا برخی از کسب و کارها آسیب ببیند اما دولت بنا دارد با تشکیل پرونده هایی نسبت به حمایت از کسب و کارهایی که دچار خسارت شدند حمایت هایی را انجام دهد.

کبیری تاکید کرد: ما با کسانی که از قشر یا صنف خاصی بوده و اعتراض کرده اند صحبت کرده و تلاش کردیم مشکلات را مرتفع کنیم اما اغتشاشگران متعلق به صنف یا قشر خاصی نیستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در خصوص کمبودهای موجود در حوزه دارو توضیح داد: کمبود دارو در کشور به دلیل تخلف ۲ شرکت دارویی بوده که ریاست جمهوری و مسئولان مرتبط پیگیر این مسئله هستند و به زودی حل و فصل خواهد شد.

 
 

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!