جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۶۵۳۴

رده‌بندی گران‌قیمت‌ترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲/ ایران در جایگاه بیست‌و‌ششم

رده‌بندی گران‌قیمت‌ترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲/ ایران در جایگاه بیست‌و‌ششم
در رده‌بندی تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی ایران با ارزشی معادل ۶۷.۳۸ میلیون دلار پس از ۵ تیم دیگر ارزان‌ترین تیم جام محسوب می‌شود. ایران بالاتر از تیم‌های ملی کاستاریکا، قطر، عربستان سعودی، استرالیا، کانادا و تونس قرار دارد و با اختلافی بسیار زیاد پایین‌تر از کامرون قرار گرفته است. مهدی طارمی و سردار آزمون ـ به‌ترتیب با ۲۰ و ۱۲ میلیون یورو ـ به‌اندازه سایر بازیکنان تیم قیمت دارند. در رده‌بندی کلی گران‌ترین تیم‌های جام جهانی نیز انگلیس جایگاه نخست را در اختیار دارد و برزیل دوم است.

در رده‌بندی ارزشمندترین تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۶ قطر به‌لحاظ قیمت بازیکنان که توسط کانال فوتبال‌این‌نامبرز در سایت یوتیوب و بر اساس ارزش بازیکنان با استناد به آمار سایت ترنسفر مارکت صورت گرفته است، تیم ملی ایران با ارزشی معادل ۶۷.۳۸ میلیون دلار (۶۴.۹۶ میلیون یورو) در رده بیست‌و‌ششم قرار دارد.

در این رده‌بندی تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌های ملی کاستاریکا، قطر، عربستان سعودی، استرالیا، کانادا و تونس قرار دارد و با اختلافی بسیار زیاد پایین‌تر از کامرون قرار گرفته است.

با توجه به قیمت تخمینی بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی ایران در سایت ترنسفر مارکت، مهدی طارمی و سردار آزمون ـ به‌ترتیب با ۲۰ و ۱۲ میلیون یورو ـ به‌اندازه سایر بازیکنان تیم قیمت دارند. پس از این دو نفر علیرضا جهانبخش و مجید حسینی هر کدام با ۳ میلیون یورو، سامان قدوس با ۲.۲ میلیون یورو، صادق محرمی و حسین کنعانی‌زادگان با ۲ میلیون یورو گران‌ترین بازیکنان هستند.

ایران میان همگروه‌های خود در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ ارزان‌ترین تیم محسوب می‌شود. ولز با ۱۳۶.۶۵ میلیون یورو، آمریکا با ۲۰۹.۵۰ میلیون یورو و انگلیس با ۱.۴ میلیارد دلار بالاتر از ایران قرار دارند.

در رده‌بندی کلی گران‌ترین تیم‌های جام جهانی نیز انگلیس جایگاه نخست را در اختیار دارد و پس از آن تیم ملی برزیل با ارزشی معادل ۱.۰۹ میلیارد دلار دوم است. تیم ملی پرتغال هم که مجموع ارزش بازیکنانش ۹۰۴ میلیون دلار تخمین زده شده است در جایگاه سوم قرار دارد.

 
 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!