پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۵۱۶۶

اسناد کشف‌شده در عمارت ترامپ شامل اطلاعات حساس درباره ایران بود

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده برخی از اسناد محرمانه‌ای که اف‌بی‌آی در عمارت دونالد ترامپ در «مار-ئه-لاگو» در ایالت فلوریدا کشف کرد شامل برخی اطلاعات حساس درباره ایران و چین بود. در این گزارش آمده دست‌کم در یکی از این اسناد که اف‌بی‌آی آن را کشف کرده درباره برنامه موشکی ایران بحث شده است. سند‌های دیگر حاوی برخی اطلاعات حساس در خصوص چین بود.

 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است: «این اطلاعات چنانچه در اختیار دیگران قرار گرفته باشد می‌تواند روش‌های گردآوری اطلاعات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی که ایالات متحده تمایل به مخفی نگاه داشتن آن دارد را به مخاطره بیندازد.»

در این گزارش آمده دست‌کم در یکی از این اسناد که اف‌بی‌آی آن را کشف کرده درباره برنامه موشکی ایران بحث شده است. سندهای دیگر حاوی برخی اطلاعات حساس در خصوص چین بود.

حدود دو ماه پیش اف‌بی‌آی از عمارت دونالد ترامپ در مارئه-لا-گو واقع در پالم‌بیچ ایالت فلوریدا بازررسی کرد. این بازرسی با مجوز وزیر دادگستری آمریکا انجام شد.

دستوری که اف‌بی‌آی بر اساس آن این تفتیش را انجام داد نشان می‌دهد که انجام آن بخشی از تحقیقات درباره احتمال ارتکاب سه جرم از سوی دونالد ترامپ بوده است: نقض قانون جاسوسی آمریکا، احتمال تخریب یا پنهان کردن اسناد از سوی او برای کارشکنی در فعالیت‌های دولت فدرال و حذف یا نابودی غیرقانونی اسناد دولتی.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند در این بازرسی‌ها بیش از ۱۳۰۰۰ اسناد دولتی کشف شده است. این اسناد، شامل اطلاعات حساس هسته‌ای و برخی اطلاعات محرمانه دیگر درباره کشورها می‌شود.

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!