جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۵۱۳۸

احمد خاتمی: این‌روز‌ها یکی خودکشی می‌کند اما ربطش می‌دهند به اغتشاش

احمد خاتمی: این‌روز‌ها یکی خودکشی می‌کند اما ربطش می‌دهند به اغتشاش
احمد خاتمی خطیب موقت تهران گفت: قوه قضائیه طوری با اغتشاشگران برخورد کند که بعدی‌ها دیگر هوس اغتشاش نکنند. وی افزود: این روز‌ها هم یکی خودکشی می‌کند، می‌گویند اغتشاش؛ یکی به اذعان اقوامش بیماری زمینه‌ای دارد، اما ربط می‌دهند به اغتشاشات. اما این خطوطشان بی‌ثمر است.

امام جمعه موقت تهران گفت: قوه قضائیه طوری با اغتشاشگران برخورد کند که بعدی ها دیگر هوس اغتشاش نکنند.

حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: امیرالمومنین علی علیه السلام همگان را به تقوا سفارش می‌کنند زیرا خداوند متعال نعمت هایی را دادند مانند نعمت زیبایی و نعمت نظام اسلامی است که باید شکرگذار خدا باشیم.

 وی افزود: در حوادث اخیر با افراد ناآگاه باید از روی ترحم و رأفت اسلامی برخورد شود اما کسانی که سردسته اغتشاشات بودند یا هستند و پول دریافت میکنند تا شعار بنویسند و یا اقدامات ضد امنیت ملی انجام میدهند نباید به این افراد رحم شود و باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود و قوه قضاییه باید طوری با این اغتشاشگران برخورد کند که دیگر هوس اغتشاش مجدد رخ ندهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: وزیر کشور اعلام کردند که اغتشاشات اخیر به پایان رسیده است. تمام اغتشاشات‌ها در سالیان گدشته اعم از 78، 88، 98 که مربوط به بنزین و در اغتشاشات اخیر 1401 خواب‌های فراوانی علیه ملت ایران دیده بودند اما تمام آن‌ها بی‌نتیجه ماند و خواب آن‌ها آشفته شد.

خاتمی با بیان اینکه باور کنید همان که بار‌ها مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) فرمودند که هر زمان آتشی علیه انقلاب روشن کردند خدا این آتش‌ها را خاموش کرد، تصریح کرد: سخن این است که این شیطنت‌ها و جنایات تا چه زمانی ادامه دارد؟ تا زمانی که ما پای دین‌ایستادیم و با افتخار می‌گوییم پرچم ما پرجم الله و الله اکبر است.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره بیان کرد: این‌ها مدام شیطنت‌های خود را ادامه می‌دهند تا شما از دین خود دست بردارید اما شما دست بردار نیستید و نخواهید بود. نکته دیگر این است که آینده انقلاب چه می‌شود؟ می‌ماند یا آسیب می‌بیند. با زبان قرآن این انقلاب باقی خواهد ماند.

خطیب موقت تهران ادامه داد: این‌ها دال بر استمرار است یعنی از زمان پیامبر شروع شده و تا قیامت هم ادامه دارد و اراده خدا این است که دین و مکتب بماند.

در سوره‌های توبه و صف این وعده را دارد که این اراده خدا است که دین حق، یعنی اسلام نام محمدی که تجلی یافته در مکتب اهل بیت است جهانگیر شود.

خاتمی تأکید کرد: دشمنان چه بخواهند چه نخواهند مهدی (عج) خواهد آمد و زمانی که ظهور کند از یمن وجودش ورق برخواهد گشت و بدانید آینده این انقلاب روشن‌تر از گذشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دو بار، یکبار عمومی و یکبار در منبر حسینیه به صراحت فرمودند من آینده انقلاب را به یاری خدا روشن‌تر از گذشته می‌بینم و آنچه می‌ماند علی رغم شیطنت‌ها پرچم انقلاب است.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه این توطئه تمام شد اما برای سربلندی در توطئه‌های آینده دشمنان باید، همیشه آمادگی سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را حفظ کنیم، گفت: اگر دو عنصر مقاومت و خستگی ناپذیری و تقوا باشد توطئه‌ها ناکام می‌ماند. ملت ایران نه تنها خسته نمی‌شود که خستگی را خسته خواهد کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه حریم نگهداری برای خداوند سبب می‌شود توطئه‌ها ناکام بماند، گفت: رهبرانقلاب فرمودند ما باید قوی شویم واستراتژی نظام ما، بازدارندگی است. ما در طول این سال‌ها به هیچ کشوری هجمه وارد نکردیم بلکه از خودمان دفاع کردیم.

وی بیان داشت: اتفاقات یک ماه اخیربرای کشورهمانند یک جنگ احزاب بود با بسیاری از ویژگی‌های مشترک. در جنگ احزاب کفار قریش با کفار بنی قریضه متحد شدند. در یک ماه گذشته ما شاهد جنگ احزاب بودیم. آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع منطقه و رژیم‌های آدم کش همه متحد شده بودند و به بچه‌های فریب خورده گفته بودند یک هفته در خیابان باشید نظام فرو خواهد پاشید که باید به آن‌ها گفت: «شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه هر روز طوری وانمود می‌کردند که نظام دیگر افتاد، گفت: اما به فضل خدا در جنگ احزاب، نظام اسلامی رو به رشد بود و انقلاب اسلامی ما نیز روز به روز رو به پیشرفت بیشتر است و این اتفاقات ما را آب دیده می‌کند.

خاتمی افزود: دنیا به خوبی می‌داند، که آمریکا در این ماجرای یک ماهه تمام امکانات خود را در اختیار آشوبگران قرار داده بود و به همین دلیل است که شما مردم شعار مرگ بر آمریکا از زبانتان نمی‌افتاد.

وی بیان داشت: نکته ششم، این است که ما در این ایام شاهد شهادت عزیزان خود بودیم که نباختند و بردند و نشان دادن باغ شهادت همچنان بازاست. آن‌ها که در راه خدا کشته شدند اعمالشان از بین رفتنی نیست و به برکت خون آن‌ها این نظام باقی مانده و باقی خواهد ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این روز‌ها آیه 23 سوره احزاب دوباره تجلی کرده است، گفت: از همین جا به دشمنان نظام پیغام می‌دهیم که ما پای علم نظام و انقلاب تا آخرین نفس و آخرین قطره خون خود‌ایستاده‌ایم.

خاتمی بیان کرد: در طول این یک ماه چهار خط دنبال شد. خط اول خط وحشی‌گری بود. یعنی قرآن سوزی، مسجد سوزی و حجاب از سر زن مسلمان کشیدن، ماموران امنیت را زیر تیغ قرار دادن که مثال آن در دوره منافقین اتفاق افتاده بود دومین خط نا امن نشان دادن کشور بود، در حالی که زندگی عادی در کشور ادامه دارد اما هر روز در شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه سخن از اغتشاش و آشوب است.

وی ادامه داد: خط سوم خط بی‌اعتمادی به مسئولین بود که با «تشکیک و پسوند دروغ» است می‌خواهند سرمایه اعتماد را در کشور از بین ببرند. چهارمین خط نیز خط کشته‌سازی مانند فتنه 88 بود. دختر خانمی را کشتند و آتش زدند و گفتند فرزند شهید و خانواده شهید بوده است بعد خود دختر پیدا شد گفت من زنده هستم و حتی رأس الفتنه نیز در مجلس فاتحه خود اشک تمساح ریخت اما بعد از اینکه فهمیدند دروغ است مردانگی نکردند بگویند دروغ بود.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: این روز‌ها هم یکی خودکشی می‌کند، می‌گویند اغتشاش؛ یکی به اذعان اقوامش بیماری زمینه‌ای دارد اما ربط می‌دهند به اغتشاشات. اما این خطوطشان بی‌ثمر است.

خاتمی درپایان تأکید کرد: جوانان و نوجوانان عزیز، فتنه فضا را برای شما غبار آلوده می‌کند بدانید چراغ این راه ولایت است، ببینید ولایت کجا‌ایستاده و شما هم همانجا بایستید. این مسیر هدایت است.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی رضا
-
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱
0
خب الان ما چ گناهی داریم ک نت رو قطع کردید
اینکارو کردید ک کسی نفهمه اون بیرون چ خبره
ولی اینطور بدتره
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!