جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۵۱۳۷

امام جمعه قم: به استعمار مجازی کشور در شبکه‌های اجتماعی پایان دهیم

سعیدی خطیب جمعه قم گفت: باید ضمن تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی به استعمار مجازی کشور درحوزه بسترهای اینترنت محور و شبکه‌ها اجتماعی مانند توییتر و تلگرام و... پایان دهیم و شبکه‌های اجتماعی خارجی را مجبور به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی ایران کنیم.

خطیب جمعه قم گفت: باید ضمن تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی به استعمار مجازی کشور درحوزه بسترهای اینترنت محور و شبکه‌ها اجتماعی مانند توییتر و تلگرام و... پایان دهیم و شبکه‌های اجتماعی خارجی را مجبور به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی ایران کنیم.

آیت الله سید محمد سعیدی، در خطبه نمازجمعه ۲۹ مهرماه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: ۲۳ ربیع اول سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم است؛ ایشان با قدوم مبارکشان به قم رونق بخشیدند و قم را حوزه علمیه و مرکز انقلاب اسلامی قرار دادند.

به نوشته ایسنا، وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) به خاطر جهاد تبیین و جهاد تبلیغی که در مدینه داشتند مجاهده فی سبیل الله هستند، ادامه داد: حضرت معصومه (س) به همه رهروان اهل بیت (ع) و جویندگان معرفت اهل بیت (ع) آموختند که بعد از علم آموزی باید به زادگاه خود و یا سرزمینی که به این دانش نیاز دارد هجرت کرد.

وی با اشاره به خطبه ۹۲ نهج البلاغه گفت: حضرت علی (ع) در این خطبه در باره فتنه‌ها می‌فرماید فتنه‌ها زمانی که می‌آیند به خاطر پیچیدگی‌شان مردم را به اشتباه می‌اندازند و اما زمانی که می‌روند ماهیت خود را آشکار می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فتنه اخیر درس‌هایی را برای مردم و مسئولان داشت که روایت سازی وارونه‌ای که دشمن از این حرکت کرد اولین این درس‌ها است که باید بدانیم دشمنان این شیوه گسترش کنش‌گری را تکرار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در مواجهه با این حوادث باید به چند نکته توجه کنیم، افزود: باید ضمن تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی به استعمار مجازی کشور درحوزه بسترهای اینترنت محور و شبکه‌ها اجتماعی مانند توییتر، تلگرام و... پایان دهیم و شبکه‌های اجتماعی خارجی را مجبور به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی ایران کنیم.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه باید برای روایت‌های درست و دست اول از رخ دادهای کشور تلاش کرد، گفت: تسریع و تقویت دستگاه‌های مسئول در رابطه با پاسخگویی درباره عملکردشان همچنین تسریع در خنثی سازی عملیات روانی فعالان این جنبش با عملیات رسانه‌ای هماهنگ از سوی رسانه‌های انقلاب از دیگر درس‌ها است.

وی تأکید کرد: تأثیر پذیری برخی از نیروی های انقلابی از روایت سازی وارونه دشمنان از وقایع کشور، بدخواهان را نسبت به قدرت تأثیرگذاری خودشان امیدوار کرد که باید از این آسیب جلوگیری کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تأکید بر رصد، کنترل و مقابله با سرشاخه‌های آشوبگر یادآور شد: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند با این سرشاخه‌ها بر اساس قانون و با اشد مجازات برخورد شود تا برای دیگران درس عبرتی باشد.

وی با بیان اینکه باید درباره چهره‌های مشهور که دخیل در این آشوب‌ها بودند تفکیک قائل شد، تصریح کرد: با آن دسته از کسانی که دعوت به آشوب و تخریب کردند و قوانین کشور را زیر پا گذاشتند و کشف حجاب کردند باید قانونی و قاطعانه برخورد شود.

امام جمعه قم گفت: باید آن دسته از چهره‌هایی که به خاطر فضای ایجاد شده انتقاداتی کردند را خواست و نسبت به شرایط کشور توطئه دشمنان آگاهشان کرد و به طور مستند از آنها تعهد گرفت که در دام اینها نیافتند.

وی با تأکید بر اینکه مردم در این فتنه‌ها خوش درخشیدند و دشمن را مأیوس کردند، بیان کرد: رسانه‌های رسمی کشور با تأخیر حدود ۴۸ ساعته نسبت به این آشوب واکنش دادند و سکوت کردن آنها باعث نشر اکاذیب توسط رسانه‌های دشمن شد در صورتی که نباید عرصه خبری را به رسانه‌های بیگانه واگذار کرد.

خطیب جمعه قم یادآور شد: رسانه‌های رسمی کشور باید با عبرت‌آموزی از کید و مکر دشمنان و بالا بردن توانایی‌های رسانه ملی به موقع و مناسب اخبار مناسب را به مردم برسانند و تحلیلی درست در اختیار مردم بگذارند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به آیه ۵۶ و ۵۷ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه می فرماید منافقین دائم به خدا قسم یاد می‌کنند که ما هم از شما مؤمنان هستیم و حال آنکه از شما و هم عقیده شما نیستند و اگر پناهگاه یا سنگری در مغار کوهها یا هر گریزگاهی دیگر بیابند (که از تسلط مسلمانان ایمن باشند) می‌گریزند.

وی بابیان اینکه خداوند در آیه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم منافقین را بیان می‌کند، اظهار کرد: خداوند در جنگ تبوک بیش از جنگ‌های دیگر از منافقین سخن گفته است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: منافقین وقتی در مقابل شوکت اسلام، پیروزی حق و امت حزب الله قرار بگیرند ترس آنها را فرا می‌گیرد و آرزو می‌کنند سوراخی پیدا کنند به آن پناه ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: منافقین وقتی در مقابل قدرت و یا فکر مخالف خودشان قرار بگیرند قدرت ایستادگی ندارد و قسم می خودند که ما از شما هستیم در حالی که دروغ می‌گویند.

وی با بیان اینکه منافق دائم چهره عوض می‌کند و از یک چهره به یک چهره‌ای دیگر در می آیند، گفت: مشکل منافقین با نظام اسلامی به به خاطر مسائل علمی و اختلاف سلیقه نیست تا با بحث و گفت‌وگو مشکل حل شود.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!