پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۹۱۵

مراسم توپ‌طلا ۲۰۲۲/ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ‌طلا برد

مراسم توپ‌طلا ۲۰۲۲/ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ‌طلا برد
مجله فرانس فوتبال در شهر پاریس جوایز برترین‌های سال را اهدا موسوم به توپ‌طلا را اهدا کرد که مهم‌ترین جایزه به کریم بنزمای فرانسوی رسید.

دوشنبه شب در پاریس پایتخت فرانسه و در سالن «تئاتر دوشاتل» برترین‌های سال ۲۰۲۲ فوتبال جهان خیلی زودتر از موعد همیشگی به خاطر برگزاری جام‌جهانی در ماه آخر سال، معرفی شدند که کریم بنزما برای نخستین مرتبه توپ‌طلا را در آغوش کشید.


پیش از آغاز رسمی مراسم، نفرات برتر از سی‌ام به ترتیب معرفی شدند. در رده بیست‌وپنجم به طور مشترک، داروین نونیس، ژوآئو کانسلو، آنتونیو رودیگر، کریستوفر انکونکو، مایک مانیان و یاشوا کیمیش قرار گرفتند. سپس سه نفر که مشترکاً بیست‌ودوم شده بودند، معرفی شدند. ترنت الکساندر آرنولد، فیل فودن و برناردو سیلوا این سه بازیکن بودند. نفر بیست‌ویکم لیست هری کین بود. در میان ناباوری کریستیانو رونالدو برنده ۵ توپ‌طلا در رده بیست‌ویکم جای گرفت. سه بازیکنی که به طور مشترک در رده هفدهم قرار گرفتند کاسمیرو، دوشان ولاهوویچ و لوئیس دیاس بودند. نفر شانزدهم ویرجیل فان‌دایک بود. در رده چهاردهم هم به طور مشتریک رافائل لیائو و فابینیو قرار گرفتند. سباستین آلر که این روزها با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند در رده سیزدهم ایستاد. ریاض محرز هم نفر دوازدهم این لیست بود. هئونگ مین سون ستاره کره‌ای هم در رده یازدهم جای گرفت.


قبل از شروع مراسم، توپ‌طلای فرانس فوتبال را با یک اتومبیل مخصوص مسابقه به محل برگزاری مراسم در سالن تئاتر دوشاتل آوردند که روش خاص و متفاوتی برای حمل این جایزه ارزشمند بود.

گزارش لحظه به لحظه از توپ‌طلا ۲۰۲۲/ رونالدو بیستم شد!/ وسیله جالب برای حمل توپ‌طلا


اولین جایزه‌ای که اعلام شد، جایزه کوپا برای بهترین بازیکن جوان سال بود. این جایزه به گاوی هافبک ۱۸ ساله بارسلونا اهدا شد. پشت سر گاوی در رده‌بندی بهترین بازیکن جوان سال هم ادواردو کاماوینگا، جمال موسیالا، جود بلینگام، نونو مندش، یوشکو گواردیول، رایان خراون‌برخ، بوکایو ساکا، کریم آدیمی و فلوریان ویرتس قرار گرفتند. رونالدو نازاریو اسطوره فوتبال برزیل جایزه گاوی را به او اهدا کرد.

گزارش لحظه به لحظه از توپ‌طلا ۲۰۲۲/ یک بارسایی بهترین بازیکن جوان سال شد/ خانم بارسایی دوباره جایزه گرفت


نفرات دهم، نهم و هشتم هم پس از اهدای جایزه کوپا معرفی شدند که ارلینگ هالند، لوکا مودریچ و وینیسیوس جونیور بودند.


جایزه‌ای جدید برای بازیکن جوانمرد سال با عنوان «سوکراتس» اسطوره فقید برزیلی امسال اهدا شد. این جایزه به سادیو مانه ستاره سنگالی بایرن‌مونیخ رسید. این جایزه را رای برادر سوکراتس و بازیکن پیشین تیم ملی برزیل اهدا کرد.

گزارش لحظه به لحظه از توپ‌طلا ۲۰۲۲/ یک بارسایی بهترین بازیکن جوان سال شد/ خانم بارسایی دوباره جایزه گرفت


برنده بعدی، برنده توپ‌طلای زنان بود. الکسیا پوتیاس ستاره تیم ملی زنان اسپانیا و بارسلونا این جایزه را مثل سال گذشته به خودش اختصاص داد تا به افتخاری خاص دست پیدا کند. پشت سر الکسیا، بت مید، سم کر، لنا اوبردورف، آیتانا بونماتی، الکساندرا پوپ، آدا هگربرگ، وندی رنار، کاتارینا ماکاریو، لوسی برونز، ویویان میدما، کریستیانه اندلر، الکس مورگان، سلما باکا، میلی برایت، آسیسات اوشوآلا، ماری آنتوان کاتوتو، ترینیتی رودمن، فریدولینا رولفو و کادیدیاتو دیانی در رده‌های دوم تا بیستم جای گرفتند.

گزارش لحظه به لحظه از توپ‌طلا ۲۰۲۲/ یک بارسایی بهترین بازیکن جوان سال شد/ خانم بارسایی دوباره جایزه گرفت


روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بارسلونا و پیشین بایرن‌مونیخ به جایزه گرد مولر برای بهترین مهاجم سال دست پیدا کرد. لواندوفسکی سال گذشته هم در کسب توپ‌طلا ناکام بود، اما جایزه‌ای ویژه گرفت.

گزارش لحظه به لحظه از توپ‌طلا ۲۰۲۲/ جایزه ویژه دیگر برای لواندوفسکی/ سنگربان رئال جایزه یاشین را به‌دست آورد


نفرات هفتم، ششم و پنجم توپ‌طلا هم معرفی شدند که به ترتیب تیبو کورتوا، کیلیان امباپه و محمد صلاح بودند.


پس از آن جایزه یاشین برای بهترین دروازه‌بان اعلام شد. برنده این جایزه هم ستاره رئال‌مادرید تیبو کورتوا بود که با درخشش در فصلی که گذشت باعث قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا شد. پس از کورتوا، آلیسون بکر، ادرسون مورائس، ادوارد مندی، مایک مانیان، کوین تراپ، مانوئل نویر، یان اوبلاک، یاسین بونو و هوگو لوریس سنگربان‌های برتر سال ۲۰۲۲ نام گرفتند.

گزارش لحظه به لحظه از توپ‌طلا ۲۰۲۲/ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ‌طلا برد


لوئیس فیگو ستاره پیشین تیم ملی پرتغال و رئال‌مادرید و بارسلونا جایزه بهترین تیم سال را اهدا کرد. این جایزه به منچسترسیتی قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس رسید.

گزارش لحظه به لحظه از توپ‌طلا ۲۰۲۲/ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ‌طلا برد


سرانجام برنده جایزه بهترین بازیکن سال موسوم به توپ‌طلا هم اعلام شد که طبق پیش‌بینی‌ها ستاره بی‌چون و چرای سال یعنی کریم بنزما بازیکن فرانسوی رئال‌مادرید بود. بنزما پنجمین بازیکن فرانسوی برنده این جایزه بود و بعد از ۲۴ سال که مرتبه قبلی زین‌الدین زیدان آن را برد، توپ‌طلا در فرانسه ماند. این جایزه را زین‌الدین زیدان به بنزما اهدا کرد. سادیو مانه، کوین دبروینه و روبرت لواندوفسکی در رده‌های دوم، سوم و چهارم جای گرفتند.

مراسم توپ‌طلا ۲۰۲۲/ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ‌طلا برد/ تاریخ‌سازی پس از ۲۴ سال

مراسم توپ‌طلا ۲۰۲۲/ کریم بنزما برای اولین مرتبه توپ‌طلا برد/ تاریخ‌سازی یک فرانسوی پس از ۲۴ سال

 

منبع خبر : خبرورزشی
منبع: خبرورزشی
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!