سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۴۹۰۶

انتصاب همسر معاون وزیر در شرکت نفت

انتصاب همسر معاون وزیر در شرکت نفت
چندی پیش تصویری از حکم انتصاب "زهرا سادات زهرائیان"، همسر مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان "سرپرست امور اداری و تشریفات" در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب‌هایی را به همراه داشت و انتقادهایی را درباره انتصاب افراد نزدیک به مدیران ارشد نفتی در زیرمجموعه‌های این صنعت به همراه داشت.

درحالی که انتصاب همسر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به مسئولیتی جدید در شرکت ملی نفت ایران این روزها خبرساز شده، اینخبرگزاری ابعادی جدید از این انتصاب را پیگیری کرده است.

 چندی پیش تصویری از حکم انتصاب "زهرا سادات زهرائیان"، همسر مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملیصنایع پتروشیمی به عنوان "سرپرست امور اداری و تشریفات" در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد کهبازتاب‌هایی را به همراه داشت و انتقادهایی را درباره انتصاب افراد نزدیک به مدیران ارشد نفتی در زیرمجموعه‌های این صنعت به همراهداشت.

حضور فردی که به نظر می‌رسید سابقه چندانی در صنعت نفت نداشته در این جایگاه مهم کنجکاوی برانگیز بود؛ پیگیری‌های خبرنگارایسنا نشان می‌دهد که زهراییان از ۲۰ سال پیش در استخدام وزارت نفت بوده و پیش از انتصاب اخیر، یکی از مدیریت‌های معاونتبرنامه ریزی وزارت نفت را با گرید B در اختیار داشته و بعد از آن به مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با همان گرید سازمانی منتقلشده است.

یک مقام مسئول در وزارت نفت با تایید این موضوع، توضیح داد: زهراییان دانشجوی نخبه دانشگاه نفت و از شاگرد اول‌های دوره خودشبوده‌ و به همین دلیل ۲۰ سال پیش به استخدام وزارت نفت در می‌آید. در این ۲۰‌سال هم به تدریج رده‌های رشد سازمانی را طیکرده‌است. در هشت سال اول در بخش منابع انسانی بوده، بعد از آن به معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت رفته و در آن‌جا در رده‌هایمختلف مشغول به کار بوده است.

به گفته وی، زهراییان یکی از مدیریت‌های معاونت برنامه ریزی وزارت نفت را با گرید B در اختیار داشته و بعد از آن به مدیریت اموربین‌الملل شرکت ملی نفت با همان گرید سازمانی منتقل شده است. این یعنی از مدیریت یکی از زیرمجموعه‌های معاونت برنامه‌ریزی وبخش استراتژیک به مدیریت تشریفات و منابع انسانی امور بین‌الملل شرکت نفت رفته و این موضوع به معنی آن است که از نظر وضعیتسازمانی، وضعیت زهراییان نه ارتقاء پیدا کرده و نه تغییری کرده‌است.

این مقام مسئول به اشاره به این‌که زهراییان گرید شخصی اش B بوده، گرید سازمانی‌اش هم B است و قبلا مدیریت داشته و الان هم بهمدیریت یک جای دیگر رفته‌است، ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که آنجایی که زهراییان حضور داشته، امکان رشدسازمانی و بالا رفتن و روی گریدهای بهتر قرار گرفتن فراهم بوده‌است. چون معاونت برنامه ریزی گریدهای C ،D و حتی Over D همدارد. منتهی جایی که الان رفته‌است یعنی امور بین‌الملل شرکت نفت دیگر امکان ارتقاء سازمانی برایش فراهم نیست. به اصطلاح خودنفتی‌ها بن‌بست است و فریز می‌شود.

وی درباره دلیل انتصاب اخیر هم توضیح داد: معاونت امور اداری و تشریفات جای حساسی است و به دلیل حساسیت‌هایی که آنجاوجود دارد، خواستند کسی که توانایی و رعایت حساسیت‌های لازم را دارد در آن‌جا قرار بگیرد؛ وگرنه از نظر شخصی خانم زهراییان ازیک شغل و مدیریت پژوهشی و کارشناسی به یک مدیریت اجرایی با کار بیشتر و اصطلاحا پرمشغله‌تر و بدون پیشرفت و رشد سازمانیرفته‌است. از نظر شخصی عملا نه تنها تغییر مثبتی برایش رخ نداده‌، که چه بسا شاید تغییر منفی هم برایش باشد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!