شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۴۸۷۶

قطر میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شد/ انصراف ایران از میزبانی ۲۰۲۷

قطر میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شد/ انصراف ایران از میزبانی ۲۰۲۷
کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد قطر برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا ۲۰۲۳ موافقت کرد. با توجه به این اتفاق، قطر از بین نامزدهای نهایی برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۷ کنار رفت و عربستان و هند به عنوان دو نامزد نهایی برای میزبانی این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۷ انتخاب شدند. این کنفدراسیون اعلام کرد ایران به همراه کشورهای ازبکستان و استرالیا که برای میزبانی از بازی‌ها در سال ۲۰۲۷ نامزد شده بودند، از پیشنهاد خود انصراف دادند.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در مقر AFC در کوالالامپور مالزی تشکیل جلسه داد و در نهایت اعضا با پیشنهاد قطر برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ موافقت کردند.

بعد از کناره‌گیری چین از میزبانی این بازی‌ها در خرداد ۱۴۰۲ به علت شیوع کرونا و مشکلات در آماده‌سازی زیرساخت‌های خود برای میزبانی از این مسابقات، قطر، کره‌جنوبی و اندونزی سه کشوری بودند که پیشنهادهای نهایی خود را برای میزبانی ارائه کردند که این کنفدراسیون به علت تجربه بالای قطر در میزبانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز و میزبانی از جام جهانی تا یک ماه آینده و وجود زیرساخت‌های مناسب، با اعطای میزبانی به این کشور موافقت کرد.

قطر پیش از این در سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۱۱ میلادی نیز میزبانی جام ملت‌های آسیا را برعهده داشته است و اکنون برای سومین بار میزبانی از این رویداد بزرگ را برعهده می‌گیرد.

با توجه به این اتفاق، قطر از بین نامزدهای نهایی برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۷ کنار رفت و عربستان و هند به عنوان دو نامزد نهایی برای میزبانی این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۷ انتخاب شدند. این کنفدراسیون اعلام کرد ایران به همراه کشورهای ازبکستان و استرالیا که برای میزبانی از بازی‌ها در سال ۲۰۲۷ نامزد شده بودند، از پیشنهاد خود انصراف دادند.

به گزارش ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص نکرده این بازی‌ها چه زمانی برگزار می‌شود اما طبق گمانه‌زنی‌ها با توجه به گرمای هوا در بهار و تابستان در این منطقه، قرار است بازی‌ها به پاییز یا زمستان سال ۱۴۰۲ منتقل شود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!