چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۴۴۵۹

روایت فارس از تجمع دانشجویان در دانشگاه تهران، علامه، تربیت مدرس، الزهرا و امیر کبیر

فارس نوشت: تا ساعت ۱۴ امروز حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه تجمع کردند. «مرگ بر دیکتاتور»، «زن، زندگی آزادی» و ... شعار‌هایی بود که تجمع کنندگان در این تجمع سر دادند. این تجمع از مقابل درب اصلی دانشگاه آغاز شد و تا درب دانشکده ادبیات کشیده شد. همچنین ظهر امروز حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر هم در دانشگاه تربیت مدرس به تجمع پرداختند. در این دانشگاه نیز شعار «زن، زندگی، آزادی» بار‌ها شنیده شد.

بر این اساس تا ساعت 14 امروز حدود 150 تا 200 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه تجمع کردند. این تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی سعی داشتند سایر دانشجویان را با خود همراه کنند که موفق به این امر نشدند. «مرگ بر دیکتاتور»، « زن، زندگی آزادی» و ... شعارهایی بود که تجمع کنندگان در این تجمع سر دادند. این تجمع از مقابل درب اصلی دانشگاه آغاز شد و تا درب دانشکده ادبیات کشیده شد.

روبه‌روی دانشگاه تهران و از سر در اصلی تا میدان انقلاب نیز حدود 50 نفر برای لحظاتی تجمع کردند که با حضور نیروهای یگان ویژه فراجا پراکنده شدند.

در دانشگاه علامه نیز حدود 100 دانشجو در محوطه دانشگاه تجمع کردند و شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی» سر دادند. بعد از شکل‌گیری این تجمع حدود 60 تا 70 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه نیز تجمع کردند و شعارهای خود را مطرح کردند. این تجمع بدون درگیری و صرفا با شعارهای دو‌طرف در محوطه دانشگاه انجام شد.

همچنین ظهر امروز حدود 40 تا 50 نفر هم در دانشگاه تربیت مدرس به تجمع پرداختند. در این دانشگاه نیز شعار «زن، زندگی، آزادی» بارها شنیده شد.

براساس این گزارش علیرغم فراخوان‌های بسیاری که ضدانقلاب برای برگزاری تجمع در دانشگاه شریف داشت، این دانشگاه روز آرامی را سپری کرد و تنها در بیرون از محوطه دانشگاه گروه‌های 40 تا 50 نفره‌ای مقابل درب پشتی دانشگاه تجمع کردند و برای لحظاتی عبور و مرور خیابان پشتی دانشگاه را با اخلال مواجه کردند.

دانشگاه الزهرا نیز که امروز میزبان رئیس جمهور و شرکت بیش از 750 نفر از دانشجویان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها تقریبا 50 تا 70 نفر در محوطه دانشگاه تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای ساختارشکنانه برای دقایقی فضای دانشگاه را ملتهب کردند.

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم حدود 300نفر در مقابل دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه تجمع کردند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!