پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۳۸۵۰

مکرون: درباره حقوق بشر به ویژه حقوق زنان با رئیسی صحبت کردم

مکرون: درباره حقوق بشر به ویژه حقوق زنان با رئیسی صحبت کردم
رییس‌جمهور فرانسه پس از دیدار با همتای ایرانی‌اش گفت که در گفت‌وگو با او به موضوع حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان پرداخته است. او گفت: من خیلی روشن گفتم که ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم و به خصوص حقوق زنان. البته در مورد برجام هم مفصل صحبت کردیم ولی بر روی این مسئله تاکید کردم که این خیلی مهم است و اعتبار ایران مطرح است و این که آنها باید این مسئله را حل کنند.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه پس از دیدار با سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که از فرصت این دیدار استفاده کرده و درباره حقوق زنان صحبت کرده است.

به نوشته ایسنا، بی‌بی‌سی نوشت، مکرون پس از دیدار با رئیسی، در پاسخ به خبرنگار این شبکه در این باره گفت: من خیلی روشن گفتم که ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم و به خصوص حقوق زنان. البته در مورد برجام هم مفصل صحبت کردیم ولی بر روی این مسئله تاکید کردم که این خیلی مهم است و اعتبار ایران مطرح است و این که آنها باید این مسئله را حل کنند.

 

این در حالی است که محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور پس از دیدار رئیسی با مکرون در گفت‌وگویی یادآور شد: در ملاقات ۹۰ دقیقه‌ای رئیس‌جمهور ایران و فرانسه که قرار بود ۴۵ دقیقه باشد، مکرون صرفا یک جمله کلی درباره احترام به حقوق زنان گفت و حتی نامی از ایران نیاورد.

وی افزود: رئیس‌جمهور کشورمان اما در پاسخ بر دو نکته تأکید کرد؛ نکته اول این بود که پیشرفت‌های زنان پس از انقلاب خیره‌کننده بوده و اگر خواستید با این واقعیت‌ها آشنا شوید به ایران سفر کنید.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: نکته دوم هم‌ اینکه مسائل ایران مربوط به ایرانی‌ها است. اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد درباره زنان بیانیه بدهد، درباره خشونت پلیس علیه زنان در آمریکا و غرب بیانیه بدهد. ضمن اینکه تحریم جنایت علیه بشریت است و زن و مرد هم نمی‌شناسد و غرب باید پاسخگوی جنایت خود علیه ملت ایران باشد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به مواضع برخی مقامات آمریکا، اتحادیه اروپایی و تعدادی از کشورها در خصوص فوت مهسا امینی به این کشورها توصیه کرد از فرصت‌طلبی و استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر اجتناب نمایند.

کنعانی مواضع مداخله‌جویانه خارجی در مورد این حادثه تأسف بار را محکوم کرد و با بیان اینکه کشورهایی که با سابقه طولانی جنگ‌افروزی و خشونت در سرتاسر جهان شناخته‌شده‌اند، از وجاهت و مشروعیتی برخوردار نیستند که دیگران را در مورد حقوق بشر موعظه کنند، افزود: دولت آمریکا با تداوم سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی، بزرگترین ناقض حقوق ملت ایران است و نمی‌تواند با طرح ادعاهای اثبات‌نشده و اتخاذ مواضع فریبکارانه، خود را غمخوار و حامی مردم ایران نشان دهد.

 
 

 

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!