سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۳۷۷۲

تهیه لوازم‌التحریر صفرتاصد ایرانی چقدر هزینه می‌برد؟

تهیه لوازم‌التحریر صفرتاصد ایرانی چقدر هزینه می‌برد؟
طبق روال سال‌های گذشته این روزها خانواده‌ها در تکاپو آماده کردن فرزندان خود و فرستادن آنها به مدارس هستند اما امسال با سال‌های گذشته یک تفاوت اساسی دارد؛ آن‌هم اینکه با گرانی‌های افسارگسیخته، زنگ مدرسه تن و بدن خانواده‌ها را به لرزه در می‌آورد.

تورم افسارگسیخته بر شادی‌های مدرسه نیز سایه افکنده‌است و آمدن بوی ماه مهر دیگر با سرودهای شاد همراه نیست، بلکه به دغدغه‌ای بر سر تهیه لوازم‌التحریر، لباس فرم و پرداخت شهریه مدارس بدل شده‌است؛ دغدغه‌ای که نه تنها والدین را درگیر کرده است بلکه ذوق مدرسه رفتن را نیز از بچه‌های مدرسه‌ای گرفته است.

۸۵۰ هزارتومان هزینه تهیه لوازم‌التحریر صفرتاصد ایرانی

طبق بررسی‌های میدانی خبرنگار خبرآنلاین این روزها تهیه لوازم‌التحریر صفر تا صد تولید داخل برای بچه‌های مدرسه‌ای حداقل ۸۵۰ هزار تومان هزینه بر می‌دارد. ارزان‌ترین مدادنوکی ایرانی موجود در بازار ۱۵ هزار تومان قیمت دارد و خودکارهای ایرانی نیز در بازه قیمتی ۳ تا ۶ هزار تومان قرار دارند و برای خرید مدادرنگی ایرانی ۱۲ رنگ نیز باید ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان هزینه کرد و هزینه خرید دفتر ۸۰ برگ ایرانی سیمی به ۳۰ هزار تومان رسیده است و مدل‌های غیرسیمی قدیمی دفاتر ۴۰ برگ ۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

یکی از فروشندگان لوازم التحریر با اشاره به اینکه خیلی از متقاضیان برای تهیه لوازم التحریر به بازار می‌روند و فروش مغازه‌ها به شدت کاهش یافته است؛ به خبرنگار خبرآنلاین گفت: در خیلی از موارد قیمت لوازم‌التحریر در بازار با مغازه‌ها برابر است؛ چراکه بازاری‌ها نیز یاد گرفته‌اند و اجناس خود را به قیمت پایین‌تر عرضه نمی‌کنند، اما کماکان مردم برای خرید لوازم‌التحریر به بازار می‌روند و این عمل آنها کمر مغازه‌داران خرد را شکسته‌ است.

این فروشنده لوازم‌التحریر در ادامه در خصوص وضعیت تقاضا برای لوازم‌التحریر افزود: تقاضا برای لوازم‌التحریر نسبت به ‌سال‌های ۹۸ و ۹۷ و قبل از همه‌گیری کرونا به شدت کاهش یافته‌ ست و حتی با حضوری شدن مدارس نیز تقاضا برای این کالای اساسی مدارس به روال سابق برنگشته‌است.

هزینه تهیه لوازم‌التحریر از دستفروش‌ها چقدر است؟

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که هزینه تهیه لوازم‌التحریر صفرتاصد ایرانی از دستفروش‌ها ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است؛ هزینه خرید غلط‌گیر از دستفروش‌ها ۱۰ هزار تومان، پاک‌کن‌ها ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان و کوله‌های مدرسه نیز ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

دستفروش‌ها همچنین ۴ تا خودکار ایرانی را به قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش‌ می‌رسانند و جامدادی را نیز حداقل به قیمت ۳۰ هزار تومان می‌فروشند.

سود دستفروشان لوازم‌التحریر چقدر است؟

یکی از دستفروش‌های خیابان انقلاب در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین و در خصوص سود حاصل از خرید و فروش لوازم‌التحریر؛ گفت:" ما بر روی هر جعبه خودکار ۲۵ هزارتومان سود می‌کنیم و سود چشمگیری از خرید و فروش لوازم‌التحریر عاید دستفروشان نخواهد شد.

 

هیه لوازم‌التحریر خارجی بیش از ۳ میلیون تومان هزینه می‌برد

به واسطه تنوع و کیفیت لوازم‌التحریر خارجی موجود در بازار، این نوع از لوازم‌التحریر بسیار طرفدار پیدا کرده است؛ بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که هزینه تهیه لوازم‌التحریر صفرتاصد خارجی برای بچه‌های مدرسه‌ای در این روزها بالاتر از ۳ میلیون تومان است.

قیمت مدادرنگی‌های ۱۲ تا ۲۴ رنگ خارجی از ۱۴۵ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر است و هزینه خرید آبرنگ‌های خارجی ۶ رنگ نیز حداقل ۴۵ هزار تومان است و دفترچه‌های یادداشت جلد نفیس خارجی ۱۶۰ هزار تومان قیمت دارند و کلاسورهای خارجی نیز بالاتر از ۱۶۰ هزارتومان به فروش می‌رسند.

حداقل قیمت تراش‌های رومیزی خارجی ۱۹۵ هزارتومان است و حداقل قیمت‌ دفترهای صد برگ خارجی ۸۶ هزارتومان است و قیمت جامدادی های خارجی نیز از ۲۰۰ هزارتومان آغاز می‌شود.

۶۲ درصد حقوق پای خرید لوازم‌التحریر می‌رود

هزینه تهیه لوازم‌التحریر صفر تا صد خارجی ۶۲ درصد از حقوق یک کارگر ساده و حداقل بگیر را شامل می‌شود و هزینه تهیه لوازم‌التحریر صفر تا صد ایرانی نیز ۱۵ درصد حقوق یک کارگر ساده و حداقل بگیر را شامل می‌شود.

 

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!