پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۵۳۶۸۰

استقبال ناامیدکننده دنیا از این مدل پر زرق و برق آیفون ۱۴ !

کم فروش ترین مدل آیفون ۱۴ تا این لحظه مشخص شده است. فروش این مدل به قدری کم بوده که شاید به سرنوشت آیفون ۱۳ مینی دچار شود. مدلی که اتفاقا تیم بازار پژوهی اپل با این هدف ساخته بود که باور داشتند افزایش ابعاد این محصول و تفاوت قیمتش با مدل های پرو و پرومکس سبب می شود بسیار پر فروش شود!

شرکت اپل به تازگی در رویداد هیجان‌انگیز خود خانواده آیفون ۱۴ را به همراه اپل واچ سری ۸، اپل واچ اولترا و اپل واچ SE 2 به نمایش گذاشت. یکی از معدود نقاط تمایز خانواده آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳، مدل جدیدی تحت عنوان «پلاس» بود که از قضا از زمان آغاز پیش‌فروش تا به اینجا کم فروش ترین عضو این سری گوشی بوده است.

«مینگ-چی کوئو» (Ming-Chi Kuo) از شرکت TF Securities که به ارائه اخبار و جزئیات معتبر درباره اپل شناخته می‌شود، به تازگی گزارشی با محوریت پیش‌فروش آیفون جدید منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که میزان تقاضای آیفون ۱۴ پرو مکس از مدل پرو مکس آیفون ۱۳ در سال گذشته پیشی گرفته است. از طرفی دیگر، تقاضای آیفون ۱۴ پرو تقریباً در حد و اندازه آیفون ۱۳ پرو است.

با وجود این، وضعیت دو مدل معمولی آیفون ۱۴ تعریف چندانی ندارد. به صورت کلی، به نظر می‌رسد که مشتریان بیشتر از مدل‌های مقرون به صرفه‌تر، به مدل‌های گران‌تر این گوشی پرچمدار تمایل دارند. به ادعای تحلیل‌گر مذکور، مدل پلاس کم فروش ترین عضو خانواده آیفون ۱۴ به حساب می‌آید؛ در حدی که تقاضا برای آن حتی از آیفون ۱۳ مینی کمتر بوده است. این درحالی است که اپل آیفون ۱۳ مینی را به خاطر کمبود تقاضا از مجموعه گوشی‌های آیفون کنار گذاشته بود.

اپل آیفون ۱۴ پلاس را با این فرض روانه بازار کرد که این مدل به عنوان یک مدل بزرگ‌تر اما ارزان‌تر از مدل‌های پرو با استقبال گسترده مواجه خواهد شد. با این حال، حداقل در حال به نظر می‌رسد که این رویکرد ثمربخش نبوده است. آیفون 14 پلاس به قدری کم فروش بوده که حتی میزان تقاضا برای آن به پای آیفون SE 2022 هم نمی‌رسد و مجموعاً فقط 5 درصد از کل پیش‌خریدها را در بر می‌گیرد. در همین حال، دو مدل گران‌تر پرو و پرو مکس 85 درصد از پیش‌خریدها را به خود اختصاص داده‌اند. 10 درصد دیگر هم به نسخه پایه آیفون 14 می‌رسد.

 

 

منبع خبر : گجت‌نیوز
منبع: گجت‌نیوز
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!