چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ 17 April 2024
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۵۵

بهترین سریال های اورجینال نتفلیکس بر اساس نظرسنجی IMDb ؛ از Ozark تا Narcos

بهترین سریال های اورجینال نتفلیکس بر اساس نظرسنجی IMDb ؛ از Ozark تا Narcos
هیچ چیزی به اندازه راه اندازی سرویس نتفلیکس نتوانسته دورنمای تلویزیون را در تاریخ این رسانه دگرگون سازد. نتفلیکس که کار خود را به عنوان یک سرویس پستی اجاره فیلم و سریال آغاز کرد، رفته رفته به یکی از قدرت های اصلی دنیای سرگرمی تبدیل شد که غول های این عرصه ماند دیزنی و برادران وارنر را به مبارزه می طلبد. تا سال ۲۰۱۲ هنوز نتفلیکس وارد قلمرو تولید محتواهای اورجینال نشده بود؛ اتفاقی که با سریال جنایی آمریکایی/نروژی Lilyhammer رخ داد.

هیچ چیزی به اندازه راه اندازی سرویس نتفلیکس نتوانسته دورنمای تلویزیون را در تاریخ این رسانه دگرگون سازد. نتفلیکس که کار خود را به عنوان یک سرویس پستی اجاره فیلم و سریال آغاز کرد، رفته رفته به یکی از قدرت های اصلی دنیای سرگرمی تبدیل شد که غول های این عرصه ماند دیزنی و برادران وارنر را به مبارزه می طلبد. تا سال ۲۰۱۲ هنوز نتفلیکس وارد قلمرو تولید محتواهای اورجینال نشده بود؛ اتفاقی که با سریال جنایی آمریکایی/نروژی Lilyhammer رخ داد.

از آن زمان به بعد، نتفلیکس هزاران محتوای اورجینال در قالب سریال و فیلم منتشر کرده است و همچنان سعی دارد کتابخانه محتوای خود را در بازاری به شدت رقابتی بهبود بخشد. با سریال های اورجینال فراوانی که انتخاب برای مخاطب را دشوار می کنند، طرفداران نتفلیکس در وبسایت IMDb بهترین سریال های اورجینال نتفلیکس را انتخاب کرده اند. بدین ترتیب در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سریال های اورجینال نتفلیکس بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از کاربران IMDb آشنا کنیم.

۱۰- The Last Kingdom (2015 – 2022)

سریال The Last Kingdom مثالی از سریال های اورجینال نتفلیکس است که عملاً شبیه محتواهای اورجینال این سرویس استریمینگ نیست زیرا در سال ۲۰۱۵ از بی بی سی پخش شده و پس از انتشار دو فصل، توسط نتفلیکس خریداری شد. بدین ترتیب سه فصل بعدی آن کاملاً و تماماً توسط نتفلیکس ساخته شد. سریال The Last Kingdom بر اساس رمان The Saxon Stories نوشته برنارد کورنوال ساخته شده و در مورد یک شخصیت ساکسون به نام اوترد است که توسط وایکینگ های دانمارکی در قرن نهم بزرگ شده و در ادامه به جنگ هایی پرداخته می شود که در این دوره در انگلستان و بین طرف هایی در می گیرد که قصد حکمرانی بر این کشور را دارند. علیرغم اینکه این سریال اخیراً در فصل پنجم به پایان رسید، نتفلیکس تایید کرده است که یک دنباله بر آن در قالب یک فیلم سینمایی به نام Seven Kings Must Die در حال ساخت است هر چند تاریخ انتشار آن هنوز اعلام نشده است.

۹- Ozark (2017 – 2022)

با بازی جیسون بیتمن و لورا لینی، سریال Ozark یک درام جنایی پرتنش در مورد پولشویی است که به وضوح از سریال محبوب Breaking Bad از شبکه AMC الهام گرفته شده و داستان و ماجراجویی های شخصیتی مشابهی دارد. هم مارتی بیرد و هم والتر وایت هر دو بهترین خواسته ها را برای خانواده هایشان دارند و تلاش برای فراهم کردن زندگی خوبی برای خانواده هایشان آن ها را وارد عرصه جرم و جنایت و کارهای غیرقانونی می کند. این سریال نامزد دریافت جوایز تلویزیونی متعددی شده که از آن میان می توان به بهترین سریال درام در مراسم امی و بهترین سریال تلویزیونی در بخش سریال های درام در گلدن گلوب اشاره کرد. بخش اول فصل پایانی سریال Ozark در ژانویه سال جاری منتشر شد.

۸- The Witcher (2019 – )

سریال The Witcher که پیش تر در قالب یک سری بازی های ویدیویی به شهرت رسیده بود بر اسسا یک سری کتاب های فانتزی نوشته آندرزی ساپکوفسکی، نویسنده لهستانی ساخته شده است. با بازی هنری کاویلِ سوپرمن در نقش گرالت اهل ریویا، این سریال داستان وی را در تلاش برای محافظت از شاهدخت سیریلا در دنیای فانتزی موسوم به قاره روایت می کند. فصل اول با نقدهای بسیار خوب منتقدان و استقبال بینندگان مواجه شد و به سومین سریال انگلیسی زبان نتفلیکس تبدیل شد، اگر چه برخی نیز به خط زمانی غیرمنسجم و بدون تداوم فصل اول خرده می گرفتند. فصل دوم در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد که باز هم با نقدهای خوبی مواجه شد. موفقیت این سریال باعث توسعه دنیای ویچر و ساخت سریالی انیمه با نام The Witcher: Nightmare of the Wolf و یک لایو اکشن مورد انتظار با عنوان The Witcher: Blood Origin شده است.

۷- BoJack Horseman (2014 – 2020)

با شروع انتشار در سال ۲۰۱۴ به عنوان اولین سریال انیمیشنی اورجینال نتفلیکس، فصل اول سریال BoJack Horseman به خاطر مبهم بودن مورد نقد قرار گرفت. اما وقتی فصل دوم از راه رسید، سریال BoJack Horseman توانست جایگاه خود را بدست آورد و رفته رفته به یکی از پربیننده ترین و بهترین سریال های انیمیشنی تاریخ تلویزیون تبدیل شد. حتی در برخی موارد این سریال را بهتر از انیمه های سریالی شناخته شده ای مانند The Simpsons و South Park می دانند. برای سریالی با حال و هوا و فضای سوررئال، BoJack Horseman به موضوعات چالش برانگیزی بسیاری می پردازد، از جمله اعتیاد به مواد مخدر و الکل، افسردگی، بحران های هویتی و تروما که به شکلی بسیار هوشمندانه، دقیق و با رویکردی کامل تر از هر سریال دیگری مورد بحث قرار می گیرند. بهترین اپیزودهای سریال BoJack Horseman مانند Free Churro و Stupid Piece of Sh*t به خوبی نبوغ و احساسی بودن این سریال را به نمایش می گذارند.

۶- Mindhunter (2017 – 2019)

سریال جنایی جو پنال با نام Mindhunter که بر اساس کتاب Mindhunter: Inside the FBI’s Elite Serial Crime Unit ساخته شده و داستان دو مامور اف بی آی را روایت می کند که با قاتلان سریالی زندانی مصاحبه می کنند، قاتلان سریالی مشهوری مانند اد کمپر و چارلز مانسون. دیوید فینچر بزرگ نیز تهیه کنندگی اجرایی سریال را بر عهده داشته و برخی از اپیزودهای آن را شخصاً کارگردانی کرده است، کارگردانی که بیشتر به خاطر فیلم های جنایی مرتبط با قاتلین سریالی اش شناخته می شود. در حالی که این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفت اما به دلیل خروج دیوید فینچر از ادامه آن به خاطر پروژه های دیگر، در کمال ناباوری خیلی زودتر از آن چه که به نظر می رسید به انتهای راه رسید و بعد از تنها دو فصل کنسل شد. در واقع علیرغم جذابیت درام های جنایی واقعی و سریال های متمرکز بر داستان های مستند، سریال Mindhunter هرگز آنقدر بیننده پیدا نکرد که بتواند هزینه های بالای ساخت را توجیه نماید. با این وجود، به نظر می رسد که بازگشت فصل سوم Mindhunter به بییندگان بستگی دارد و اینکه آیا آن ها می توانند نتفلیکس را به ادامه این سریال ترغیب کنند یا خیر.

 

۵- Narcos (2015 – 2017)

این سریال درام جنایی به فعالیت های پابلو اسکوبار رهبر مشهور کارتل مواد مخدر کلمبیا و درگیری هایش با مامورین مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در دهه ۱۹۷۰ می پردازد و اتفاقاتی که بعد از کشته شدن اسکوبار در دنیای کارتل های مواد مخدر رخ می دهد. سریال Narcos که از سه فصل و سری اسپین آفی Narcos: Mexico تشکیل شده یکی از موفق ترین سریال های اورجینال سرویس نتفلیکس تاکنون است. اگر چه سریال نارکوز به خاطر برخی جنبه های خاصش مانند لهجه برخی شخصیت ها و رمانتیک سازی زندگی اسکوبار مورد نقد قرار گرفت اما کیفیت کلی و ماهیت سورئال داستان دائماً مورد تحسین بینندگان و منتقدان قرار گرفته است.

۴- When They See Us (2019)

سریال درام چهار قسمتی تکان دهنده نتفلیکس داستان ماجرای موسوم به پرونده پنج عامل جنایت سنترال پارک (Central Park Five) را روایت می کند و یک شاهکار پرتنش و نفسگیر از آوا دوورنی است که خالق و نویسنده سریال نیز بوده است. سریال When They See Us بر اساس دستکاری اسناد و شواهد و اجرای نادرست عدالت با انگیزه های نژادپرستانه صورت گرفته در این پرونده، داستان متهمانِ به اشتباه متهم شده و خانواده های آنان در جریان دادگاه و اصلاح نهایی رأی دادگاه در سال ۲۰۰۲ می پردازد. این سریال با پرداختن به شکاف و احساسات نژادپرستانه در سیستم قضایی ایالات متحده، یک روایت تکان دهنده و قوی از وحشت کسانی است که بیگناه پشت میله های زندان افتاده و محاکمه می شوند. دنباله ای بر این سریال به نام Oprah Winfrey Presents: When They See Us Now توسط نتفلیکس همراه با آن منتشر شد که افراد واقعی مشارکت کننده در پرونده و بازیگران سریال در آن حضور دارند.

۳- Black Mirror (2011 – )

اگر چه در عمل نمی توان آن را یک سریال اورجینال نتفلیکس به شمار آورد زیرا اولین بار در سال ۲۰۱۱ در بریتانیا و از طریق شبکه Channel 4 منتشر شد اما سرویس نتفلیکس در سال ۲۰۱۶ ادامه سریال Black Mirror را بر عهده گرفت و از آن زمان تاکنون صرفاً در این پلتفرم تولید و به نمایش در می آید. این سریال که توسط یک منتقد اجتماعی و هجونویس تلویزیونی به نام چارلی بروکر ساخته شده، یک سریال آنتالوژی است که به تاثیر بالقوه پادآرمانشهری تکنولوژی های جدید می پردازد. سریال Black Mirror بعد از انتقال به نتفلیکس از لحاظ کیفیت و وسعت بسیار بزرگ تر شده و به جایگاه خاصی در فرهنگ عامه دست یافت که کمتر سریالی تاکنون توانسته به آن دست یابد. عبارت Black Mirror اکنون به عنوان عبارتی برای توضیح تکنولوژی های پادآرمانشهری به کار می رود و توانسته اعتبار و استفاده ای شبیه عبارت Orwellian یا اورولی برای ارجاع به حکومت های توتالیتری پادآرمانشهری بدست آورد که تاثیر فرهنگی قابل توجه این سریال در سراسر جهان را به تصویر می کشد.

۲- Stranger Things (2016 – )

سریال Stranger Things که به سادگی عنوان محبوب ترین و موثرترین سریال اورجینال نتفلیکس از لحاظ فرهنگی را بدست آورده توسط برادران دوفر ساخته شده و نامه ای عاشقانه به بسیاری از سریال های درام نوجوانانه و فیلم های علمی تخیلی دهه ۱۹۸۰ مانند E.T. the Extra-Terrestrial, Stand By Me, و Poltergeist است. این سریال به خوبی نوستالژی دهه ۸۰ را در مخاطبان ایجاد می کند، از دنیای مد و فشن آن دوران گرفته تا موسیقی های خاصش. در حال حاضر، چهار فصل از این سریال ساخته شده و این سریال پربیننده و محبوب قرار است در فصل پنجم به پایان برسد.

 

۱- Dark (2017 – 2020)

مدت ها قبل از اینکه سریال های غیرانگلیسی زبان نتفلیکس مانند Squid Game و Money Heist به سریال های محبوبی در سطح بین المللی تبدیل شوند اما Dark گل سر سبد برنامه سازی غیرانگلیسی نتفلیکس بود. اولین سریال اورجینال آلمانی این سرویس استریمینگ که توسط باران بو اودار و جانتجه فریس ساخته شده بود یک تریلر علمی تخیلی سفر در زمان است که داستان آن در شهر خیالی ویندن رخ می دهد. توضیح داستان سریال Dark در یک جمله دشوار است اما می توان گفت که این روایت هیجان انگیز به نسل های مختلفی می پردازد که تلاش دارند مفقود شدن اسرارآمیز برخی افراد در شهر مشهور داستان را رمزگشایی کنند. سریال Dark که در سه فصل ساخته شده یک سریال به شدت گیج کننده است که به تم هایی مانند سفر در زمان، سرنوشت و پارادوکس ها به شکلی بسیار مسحور کننده و البته گاهی ترسناک می پردازد. سریال Dark در ذات خود سریالی خلاقانه است که به راحتی یکی از بی سابقه ترین و اورجینال ترین سریال های نتفلیکس تاکنون است.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!