پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۴۹۰

قیمت‌های نجومی اقامت در دبی برای جام جهانی؛ پکیج مجلل‌: ۲۲۴۵۰ دلار!

قیمت‌های نجومی اقامت در دبی برای جام جهانی؛ پکیج مجلل‌: ۲۲۴۵۰ دلار!
ده‌ها هزار از تماشاگران جام‌جهانی قطر، "دبی" را جهت اقامت خود جایگزین قطر می‌کنند؛ مجلل‌ترین پکیج به انضمام تخصیص وعده ناهار در استادیوم، مبلغ ۲۲۴۵۰ دلار برای تماشاگران جام‌جهانی در نظر گرفته شده است!

کشور قطر در حالی خود را از تاریخ ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر سال ۱۴۰۱ برای میزبانی جام جهانی فوتبال آماده می‌کند که کمبود زیرساخت‌های اقامتی و بسیاری از محدودیت‌های موجود در این کشور ده‌ها هزار تماشاگر این رویداد بین‌المللی را راهی کشورهای اطراف و استقرار در آن می‌کند.

این تماشاگران می‌توانند به وسیله خطوط هوایی در کشورهای اطراف در روز برگزاری مسابقات فوتبال کشور متبوع خود عازم شهر دوحه شوند. در رهگذر این موضوع کشورهایی که بیشترین منفعت اقتصادی را از حیث وجود تماشاگران جام‌جهانی قطر کسب می‌کنند، کشورهای امارات متحده عربی، عربستان سعودی و عمان است. 

در این میان کشور امارات بیشترین امتیاز را در جذب حداکثری تماشاگران این رویداد بین‌المللی خواهد برد. کشور امارات با انجام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم من‌الجمله ساخت هتلی مجلل با ۵۳۳ اتاق برای تماشاگرانی که این کشور را برای اقامت خود جایگزین قطر کرده‌اند و همچنین اعمال شرایط سهل جهت ورود به این کشور، گوی سبقت را از دیگر کشورهای اطراف ربوده است؛ تا جایی که در ایام برگزاری جام‌جهانی از هر ۹۰ پروازی که عازم شهر دوحه است، ۴۰ پرواز آن از مبدأ کشور امارات است.

قیمت هر بسته اقامت هتل ارائه شده توسط Expat Sport امارات متحده عربی، به مدت زمان اقامت بستگی دارد که هزینه تمام شده برای یک بسته ۴ شب حدود ۱۲۹۰ دلار، ۸ شب اقامت ۲۵۸۰ دلار و بسته ۱۲ شب ۳۸۷۰ دلار است.

علاوه بر آن، گران‌ترین بسته مهمان‌نوازی با احتساب بلیت خصوصی ۹۵۰ دلاری و ارائه خدمات بیشتر شامل صندلی vip در استادیوم، قیمتی برابر با ۴۹۵۰ دلار دارد؛ افزون بر آن مجلل‌ترین پکیج با همان خدمات مذکور به انضمام تخصیص وعده ناهار در استادیوم، مبلغ ۲۲۴۵۰ دلار برای تماشاگران جام‌جهانی در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی فرودگاه‌های دبی، "دبی" را دروازه اصلی جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه میزان ظرفیت اقامتگاه‌های قطر جوابگوی تعداد مسافرانی که برای تماشای مسابقات فوتبال وارد این کشور می‌شوند، نیست، به همین دلیل دبی، میزبان بسیاری از هواداران این رویداد خواهد شد.

کشور قطر حدود ۱۲ سال است که خود را در حالی برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی آماده می‌کند که پیش‌بینی شده است حدود ۱.۲ میلیون نفر برای تماشای مسابقات وارد این کشور خواهند شد که از رهگذر آن سودی بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور اضافه خواهد شد.

در این میان قطر برای رفع چالش کلیدی خود یعنی افزایش ظرفیت اسکان مسافران دست به اقداماتی زده است؛ از جمله برپایی بیش از ۱۰۰۰ چادر بیابانی در اطراف شهر دوحه که برخی از آن‌ها امکاناتی مشابه با هتل ۵ ستاره دارد و همچنین اجاره دو کشتی کروز با ظرفیت اقامتی ۶۹ هزار نفر در بندر دوحه نیز تدارک دیده است. علاوه بر آن این کشور به وسیله تعبیه یک سرویس شاتل منطقه‌ای شهرهای مسقط، ریاض، جده و شهر کویت را به شهر دوحه به صورت روزانه متصل می‌کند.

عربستان سعودی و عمان به عنوان دو کشور همسایه و مقصدی نزدیک به قطر برنامه‌ریزی‌هایی در قالب برگزاری جشنواره‌هایی به منظور جلب هرچه بیشتر تماشاگران این رویداد تدارک دیده است، علاوه بر آن سازمان گردشگری عربستان نیز امتیازی مبنی بر اعطای ویزا چندبار ورود رایگان به این کشور در صورت داشتن هایا کارت قطر را برای مسافران جام‌جهانی اعمال کرده است.

با این حال وزارت میراث و گردشگری عمان می‌گوید که برگزاری این مسابقات در خاورمیانه و در کشور قطر باعث شناخته شدن و تقویت وجهه گردشگری در منطقه می‌شود که اثرات اقتصادی آن تنها محدود به بازه زمانی برگزاری رویداد نیست.

شلوغ‌ترین بازه زمانی برای کشور قطر در مرحله گروهی مسابقات جام‌جهانی است که تعداد ۴ بازی به صورت روزانه در ورزشگاه‌های دوحه و اطراف آن برگزار می‌شود. نزدیک‌ترین وزشگاه‌های تعبیه شده برای انجام مسابقات تنها در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای نیز از هم قرار دارند؛ در حالی که دورترین استادیوم در فاصله زمانی یک ساعت از دو استادیوم‌ دیگر است. به همین دلیل جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر فشرده‌ترین جام‌جهانی از نظر بعد مسافت در طول تاریخ است.

مرحله قبلی این رویداد بین‌المللی در کشور روسیه و در استادیوم‌هایی در ۱۱ شهر این کشور برگزار شد؛ در حالی که برزیل در سال ۲۰۱۴ این مسابقات را در ۱۲ شهر خود برپا کرد. گفتنی است جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۶ به میزبانی مشترک سه کشور مکزیک، کانادا و ایالات متحده برگزار خواهد شد.

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!