پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۳۳۴۰

اتومبیل پرنسس دایانا در یک حراج به قیمت ۷۶۳ هزار دلار فروخته شد / تصویر

اتومبیل پرنسس دایانا در یک حراج به قیمت ۷۶۳ هزار دلار فروخته شد / تصویر
خودرویی که شخص پرنسس دایانا با آن رانندگی می‌کرد، با نزدیک‌شدن به بیست و پنجمین سالمرگ او، روز شنبه در یک مزایده با قیمتی بیش از ۷۶۰ هزار دلار فروخته شد.

خودروی مشکی Ford Escort RS Turbo که توسط دایانا، شاهدخت ولز در سال‌های ۱۹۸۵ الی ۱۹۸۸، استفاده می‌شد در مزایده به قیمت ۷۶۳ هزار دلار (۶۵۰ هزار پوند) به فروش رسید. 

این اتومبیل در خانه‌ی حراج سیلوراستون (Silverstone) برای فروش عرضه گشت و توسط یک خریدار ساکن بریتانیا خریداری شد.

پرنسس دایانا در ۳۱ آگوست ۱۹۹۷ در ۳۶ سالگی در پاریس، پایتخت فرانسه، طی یک سانحه رانندگی درگذشت.

عکس‌های منتشرشده از پرنسس دایانا و این ماشین در اطراف مغازه‌های چلسی و رستوران‌های کنزینگتون نشان می‌دهد که او با این خودروی فورد اسکورت از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ رانندگی کرد.

 

در مطبوعات آمده است: «پرنسس دایانا ترجیح می داد که خودش پشت فرمان بنشیند. البته یکی از مأموران حفاظت سلطنتی [روی صندلی مسافر]، همواره او را همراهی می‌کرد».

طبق گفته‌ی کارشناسان، خودروی RS Turbo Series۱ معمولاً در رنگ سفید تولید می‌شد، اما به صلاحدید خانواده سلطنتی، رنگ مشکیِ این اتومبیل در اختیار پرنسس دایانا قرار گرفت.

 

این خودرو با پلاک C۴۶۲FHK و تنها با طی مسافت ۲۴۹۶۱ مایل (حدود ۴۰هزار کیلومتر) ثبت‌شده در کیلومترشمار، توسط حراجی سیلوراستون با قیمت پایه ۱۱۷,۰۰۰ دلار به مزایده گذاشته شد و در آخر به قیمت ۶۵۰,۰۰۰ پوند (حدود ۷۶۳,۰۰۰ دلار) به فروش رسید.

این خودرو در نهایت پس از یک مزایده پرشور بین خریدارانی از دُبی و کاوِنتری، به یک خریدار اهل چشایر (از شهرهای شمال‌غربی انگلستان) فروخته شد.

 

جاناتان هامبرت، از مسئولان این حراج، گفت: «هرچند که این ماشین به‌خودیِ خود نمونه‌ای بی‌نقص از RS Turbo است، اما اینکه چنین خودرویی توسط دایانا، پرنسس فقید ولز، استفاده می‌شد، چندین برابر بر ارزش آن می‌افزاید؛ به طور کل نمی‌توان اهمیت این ماشین را دست‌کم گرفت».

هامبرت، این خودرو را «قطعه‌ای از تاریخ» توصیف کرد.

 

منبع خبر : خبرآنلاین
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!