پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۳۳۳۴

واکنش وزیر ارتباطات به کاهش سرعت اینترنت چه بود؟

وقتی فیبر نوری کشیده شود، مردم می‌توانند از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند!

عیسی زارع‌پور در حاشیه افتتاح خط تولید و مراکز تحقیقات ۶ شرکت حوزه فناوری و دانش بنیان ویژه پیام در کرج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از فردا افتتاح ده‌ها پروژه فناوری اطلاعات را در کشور داریم، اظهار داشت: افتتاح رسمی پروژه‌های فیبر نوری به منازل کسب و کار را درون استان با واگذاری پروتوکل در کشور اغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ روستای جدید به این شبکه متصل می‌شوند، افزود: امروز در منطقه ویژه پیام افتتاح چند خط تولید جدید و شرکت‌های مخابراتی و اطلاعاتی جدید را داریم که فعلا به صورت منتاژ در حال کار کردن هستند، اما امیدواریم در مراحل بعدی و با حمایت‌های لازم طرح‌ها به تولید ملی برسد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید تجهیزات فناوری اطلاعات داریم که اگر خوب پبش رود ظرفیت صادرات هم وجود دارد، عنوان کرد: تعداد زیادی از شرکت‌های در حال حاضر صادرات به خارج از کشور را دارند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به ظرفیت ویژه‌ای که دارد می‌تواند به قطب اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل و نیاز کشور را برطرف کند و زیرساخت‌های لازم را برای حل مسئله اشتغال در کشور فراهم سازد، افزود: در ارتباط با کاهش سرعت اینترنت نگاه و راهبرد دولت سیزدهم در این است که یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن را برای مردم فراهم کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این اتفاق رخ دهد.

زارع با اشاره به اینکه بحث فیبر نوری منازل کسب و کار‌ها باید تامین شود تا سرعت آن چند صد برابر شود، توضیح داد: وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.

وی با بیان اینکه با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا پیدا می‌کند، عنوان کرد:در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوار‌های ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود در پاسخ به نحوه خدمات‌رسانی اپراتور‌ها به زائران ایرانی اربعین گفت: تقویت شبکه تلفن همراه در مسیر‌های منتهی به مرزها، استقرار مرکزی برای ارائه رایگان اینترنت به صورت همزمان به هزار نفر در نقطه‌ای از مرز مهران و ارائه اینترنت رایگان در بسیاری از ایستگاه‌های نجف تا کربلا بخشی از این اقدامات است.

وی عنوان کرد: ارائه مسیریاب‌های رایگان در قالب پلتفرم‌هایی که مردم از طریق آن موقعیتی که در آن قرار دارند را مشاهده کنند و بتوانند از طریق آن مسیر‌هایی که می‌خواهند را پیدا کنند، بخش دیگری از این خدمات است.

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!