پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۳۰

پرستار توله یوز باقیمانده از «ایران»: «پیروز» باید به شکل «دست‌آموز» تربیت شود

پرستار توله یوز باقیمانده از «ایران»: «پیروز» باید به شکل «دست‌آموز» تربیت شود
علیرضا شهرداری، پرستار پیروز گفت: برخلاف انتقاداتی که به دست‌آموز بار آمدن پیروز وارد است، پیروز به این نحوه بزرگ شدن نیاز دارد. این توله‌یوز از روز اول توسط انسان بزرگ شده و نگهداری آن نیاز به کمک انسان دارد، ضمن اینکه تحت هیچ شرایطی قرار نیست که به طبیعت بازگردد.

علیرضا شهرداری، تیمارگر حیات وحش و پرستار پیروز، توله یوزپلنگ ایرانی در رابطه با آخرین وضعیت "پیروز" در برنامه تلویزیونی مثبت سلامت اظهار کرد: در هفته‌های اخیر گمان می‌کردیم که پیروز به شرایط پایدار رسیده است تا این که هفته گذشته بدن پیروز دچار یک عفونت شد که خوشبختانه این مورد نیز برطرف شد، اما دچار شدن به این عفونت مقطعی باعث شد تا ما متوجه شویم که هنوز به شرایط پایدار نرسیدیم و هنوز با ثبات مدنظر فاصله داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیروز به شدت بازیگوش شده و احتیاج به تحرک زیادی دارد و اشتهای آن به شدت افزایش پیدا کرده و حجم غذایی که الان نیاز دارد بیشتر از گذشته شده است. مجموعاً می‌توان گفت که حال پیروز خوب است اما همچنان استرس در مسیر نگهداری از پیروز و رساندن آن به شرایط پایدار همراه ماست اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این مهم محقق شود.

این تیمارگر حیات وحش گفت: ما از قبل برنامه داشتیم تا پیروز را به محیط بزرگ‌تری که شرایط طبیعی‌تری نیز داشته باشد منتقل کنیم اما هنوز این اتفاق نیافتاده است که بخشی از محقق نشدن این اتفاق مربوط به تصمیمات سازمان حفاظت محیط زیست است و بخش دیگر نیز به این دلیل است که ممکن است حال پیروز دوباره بد شود و باید آن را در محیط کنترل شده نگهداریم.

شهرداری افزود: در حال حاضر تزریق سرم به پیروز تمام شده اما مصرف داروهای تزریقی و خوراکی ادامه دارد که آزمایش خونی که امروز از پیروز می‌گیریم مشخص می‌کند که همچنان به این داروها نیاز دارد یا خیر.

وی در رابطه با انتقادات به دست‌آموز بار آمدن پیروز توضیح داد: برخلاف انتقاداتی که در رسانه‌ها و یا در کامنت‌هایی که در صفحه شخصی من به دست‌آموز و یا شبیه گربه بار آمدن پیروز وارد می‌شود پیروز به این نحوه بزرگ شدن نیاز دارد. باید توجه کنیم که این توله یوز از روز اول توسط انسان بزرگ شده و رشد و نگهداری آن نیاز به کمک انسان دارد، ضمن اینکه پیروز تحت هیچ شرایطی قرار نیست که به طبیعت برگردد و حتی اگر توسط مادر نیز بزرگ می‌شد باز هم قرار نبود که در طبیعت بزرگ شود.

پرستار پیروز خاطرنشان کرد: برخلاف تصور مردم و فیلم‌هایی که از پیروز پخش شده و باعث شده مردم فکر کنند که پیروز بسیار دست‌آموز شده، این توله یوزپلنگ ایرانی به شدت شیطنت دارد و به هیچ وجه مظلوم نیست به گونه‌ای که برای یک آزمایش ساده تمام ساختمان را به هم می‌ریزد! از این نظر می‌توان گفت که پیروز به "ایران"، مادر خود شباهت دارد و رفتارهای شیطنت‌آمیز را از مادر خود به ارث برده است.

به گزارش تسنیم، در حال حاضر توله یوزپلنگ ایرانی در یک محوطه استریل در پارک پردیسان نگهداری می‌شود و علیرضا شهرداری و علی عمارلویی از کارشناسان باتجربه حیات وحش کشور وظیفه پرستاری از آن را عهده‌دار شده‌اند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!