جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۳۷۸

پارلمان بلژیک معاهده مبادله زندانیان با ایران را تصویب کرد

پارلمان بلژیک معاهده مبادله زندانیان با ایران را تصویب کرد
پارلمان بلژیک با ۷۹ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع قانونگذاران، توافق استرداد محکومان با ایران را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نمایندگان پارلمان بلژیک معاهده‌ای با ایران را به تصویب رساندند که به زندانیان دو طرف اجازه می‌دهد، دوره محکومیت شان را در کشور‌های خود بگذرانند.

پس از دو روز بحث پرسر و صدا، پارلمان بلژیک با ۷۹ رای (موافق) در برابر ۴۱ رای (مخالف) از توافق استرداد محکومان با ایران پشتیبانی کرد. توافق یاد شده پیش از این در روز ششم ژوئیه به تصویب یک کمیسیون پارلمان رسیده بود.

پیشتر؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تصویب موافقتنامه انتقال محکومان میان ایران و بلژیک و آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک گفت: درباره اسدالله اسدی، جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را بار‌ها اعلام و تاکید کرده است.

وی اضافه کرد: بحث موافقتنامه‌های قضایی اعم از استرداد مجرمان و ... یا همکاری‌های مربوط به مباحث کیفری و مدنی میان کشور‌ها یک موضوع عادی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران و بلژیک تعداد قابل توجهی از این نوع موافقتنامه‌ها را با کشور‌های گوناگون امضاء کرده اند و انعقاد این موافقتنامه‌ها برای همکاری‌های دوجانبه عادی و شناخته شده است.

کنعانی با اشاره به اینکه بازداشت دیپلمات ایرانی یک فرآیند غیرقانونی و نقض فاحش کنوانسیون ۱۹۶۱ وین بوده است، خاطرنشان کرد: درخواست ما از دولت بلژیک این است که دیپلمات ایرانی را به سرعت آزاد و خسارت وارده را جبران و نسبت به بدعت گذاشته شده در نقض مصونیت دیپلمات‌ها مسئولیت خود را قبول کند.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!