پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۲۵۴

پزشکیان نماینده تبریز: دولت دروغ می‌گوید؛ برای تامین مواد اولیۀ دارو، کمبود داریم

پزشکیان نماینده تبریز: دولت دروغ می‌گوید؛ برای تامین مواد اولیۀ دارو، کمبود داریم
اینکه دولت می گوید برای دارو و مواد اولیه کمبود نداریم، دروغ است چراکه واقعیت چیز دیگری می گوید باید از ابتدا درست تصمیم می گرفتند اگر قرار بود ارز آزاد شود باید ریال کارخانه داران را می دادند که بتوانند مواد اولیه را بخرند و بیاورند.//قطعا همه بیماران چه بیماران خاص و چه سایر بیماران با این روند برای تامین دارویشان دچار مشکل می شوند و گرفتاری مردم بیشتر می شود ، علاوه بر اینکه سلامت جسمی افراد تهدید می شود، آرامش فکری و روحی خانواده ها نیز بهم میریزد.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با عصر ایران با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در داروخانه ها،گفت: با سیاستی که دولت در پیش گرفته است کمبود دارو امری طبیعی است و شرایط بدتر هم خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: اینکه دولت می گوید برای دارو و مواد اولیه کمبود نداریم دروغ است چراکه واقعیت چیز دیگری می گوید باید از ابتدا درست تصمیم می گرفتند اگر قرار بود ارز آزاد شود باید ریال کارخانه داران را می دادند که بتوانند مواد اولیه را بخرند و بیاورند. چون ارز آزاد شد قیمت ها بالا رفت.

وی افزود: باید شرکت های دارو سازی با ریال، ارز آزاد می گرفتند و مواد اولیه دارو وارد می کردند چون ریال نداشتند کمتر خریدند و در نتیجه کنار وارد کردند و به همین دلیل نیز دارو کمتر تولید می کنند.

پزشکیان تاکید کرد: معتقد بودم باید ارز ترجیحی برای دارو حذف شود ولی باید مدیریت می شد نباید شرکت های داروسازی را رها می کردند که پول نداشته باشند که مواد اولیه بخرند.این بی برنامگی فقط مردم را دچار بحران و مشکل می کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: پشت این سیاست ها چیزی جز بی تجربگی و عدم هماهنگی نمی توان دید. توان و تجربه علمی در دولت وجود ندارد. مدیریت علم است اینکه برخی می گویند فلان مدیر بد است خوب بگویند مدیر خوب کجاست؟ کجا دوره دیده است و چه تربیتی داشته است و چگونه این مدیریت را یاد گرفته است مدیران که یهویی ظاهر نمی شوند کدام یکی از این افرادی که در حال حاضر مدیر هستند دوره مدیریت دیدند و کجا دیدند کجا را توانستند درست کنند که این دومی اش باشد.

پزشکیان گفت: قطعا همه بیماران چه بیماران خاص و چه سایر بیماران با این روند برای تامین دارویشان دچار مشکل می شوند و گرفتاری مردم بیشتر می شود ، علاوه بر اینکه سلامت جسمی افراد تهدید می شود، آرامش فکری و روحی خانواده ها نیز بهم میریزد. وقتی یک نفر در خانواده مریض است ده نفر گرفتار می شوند. وقتی دارو نباشد آرامش همه اعضا آن خانواده بهم می ریزد و این درد بدی است .

 

منبع خبر : عصر ایران
منبع: عصر ایران
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!