چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۲۵۲

وزیر کشور: باید با هنجارشکنان در سواحل برخورد شود

وزیر کشور: باید با هنجارشکنان در سواحل برخورد شود
احمد وحیدی وزیر کشور بر لزوم برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد و گفت: انجام اقدامات فرهنگی در سواحل با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های متولی یک اولویت است، اما در عین حال باید با هنجار شکنان برخورد شود. او درمورد طرح آزادسازی سواحل نیز گفت: در این طرح به دنبال رضایتمندی مردم و ایجاد شور و نشاط برای آن‌ها در کنار حفظ امنیت و سلامت‌شان بودیم.

احمد وحیدی سه‌شنبه شب در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان در رشت با بیان اینکه رضایتمندی مردم و ایجاد شور و نشاط برای آن‌ها در کنار حفظ امنیت و سلامت‌شان مهم‌ترین دغدغه‌های طرح آزادسازی سواحل و ایجاد فرصت‌های جدید فرهنگی و اجتماعی بود، اظهار داشت: آسودگی خیال، وفاق و راحتی سفر وقتی با رضایت مسافران و خانواده‌ها همراه باشد بسیار ارزشمند است.

وزیر کشور، افزایش رفاه و تقویت معیشت مردم را از اهداف اجرای طرح آزادسازی سواحل عنوان کرد و گفت: تلاش‌های صورت گرفته در جهت افزایش رفاه و سالم‌سازی سواحل گیلان اثربخش بوده و در این مسیر نیازمند همت همگانی و بسیج امکانات در جهت انجام سفر‌های ایمن و بهره‌مندی از دریا هستیم.

وی بر ضرورت صدور بیمه بی‌نام در سطح سواحل تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا با صدور بیمه بی‌نام و همچنین بیمه ناجیان غریق از میزان آسیب‌های جانی در سواحل کاسته شود.

وحیدی همچنین بر لزوم برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد و گفت: انجام اقدامات فرهنگی در سواحل با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های متولی یک اولویت است، اما در عین حال باید با هنجار شکنان برخورد شود.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت بیشمار و استفاده نشده در بستر دریا، بیان کرد: از سرمایه‌گذاران در حوزه سواحل باید استقبال شود.

وی به ظرفیت‌های استثنایی و بی‌بدیل گیلان در بخش‌های مختلف گردشگری و مهمان‌نوازی گیلانیان اشاره کرد و افزود: فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم و ارائه خدمات مناسب از سوی دستگاه‌های متولی نیز در جذب گردشگران و افزایش رضایتمندی آنان نقش به سزایی خواهد داشت.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد و توسعه فضا‌های ورزشی متناسب با سواحل به ویژه ورزش‌های آبی در گیلان تصریح کرد: فراخوان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، به منظور ساخت و گسترش مراکز ورزشی ـ تفریحی در سواحل و استفاده قشر‌های مختلف مردم، همراه با رعایت مسائل شرعی و حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب، یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش نشاط و شادابی در جامعه است.

‌وحیدی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های بسیار دریای خزر و همچنین تالاب انزلی با توسعه امکانات و زیرساخت‌های بخش‌های مختلف دریایی برای بهره‌مندی مردم از طبیعت زیبا و مواهب خدادادی گیلان تاکید کرد.

وی استفاده بهینه از نعمات الهی و مواهب خدادادی را بسیار حیاتی و پر اهمیت برشمرد و گفت: جلوگیری از تخریب محیط زیست و طبیعت زیبای استان در مناطق مختلف جنگلی و ساحلی، از اولویت‌های اصلی بهره‌برداری از این مواهب و منابع خدادادی است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به مسئله مهم پسماند و زباله به ویژه در گیلان، آن را موضوعی جدی دانست و افزود: برای حل مشکل زباله گام‌های خوبی برداشته شده و با برنامه‌ریزی و ایجاد راهکار‌های مناسب در آینده نتایج مثبتی در این بخش حاصل خواهد شد.

وحیدی به مدیریت بهینه آب کشاورزی در گیلان نیز اشاره کرد و ضمن قدردانی از استاندار و مدیرانی که برای جلوگیری از بروز مشکل کم آبی تلاش کردند گفت: استفاده بهینه از منابع موجود و مدیریت بهینه مصرف با توجه به شرایط آبی امسال، تجربه‌ای بسیار ارزشمند است و می‌توان با استفاده از این تجربیات و بهره‌مندی از خلاقیت و دانش روز، برای کاهش هر چه بیشتر هدر رفت آب و همچنین افزایش تولید در واحد سطح برنامه ریزی کرد.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!