پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۸۵۶

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا از رشد جاماند!

موسسه آیفو اعلام کرد اقتصاد آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، احتمالا امسال به دلیل پیامدهای جنگ در اوکراین ضعیف‌تر از حد انتظار رشد خواهد کرد.

این موسسه پیش‌بینی خود را برای رشد آلمان در سال ۲۰۲۲ از ۳.۱ درصد پیش‌بینی‌شده در ماه مارس به ۲.۵ درصد کاهش داد، در حالی که پیش‌بینی تورم خود را از ۵.۱ درصد قبلی، به ۶.۸ درصد افزایش داد.

تیمو ولمرشاوزر، اقتصاددان آیفو گفت: در ابتدای سال، قیمت‌های بالا منجر به از دست دادن قدرت خرید در میان خانوارها و در نتیجه کاهش مصرف کالاها شد. اقتصاد آلمان در سه ماهه اول سال جاری با سرمایه‌گذاری قوی‌تر رشد اندکی داشت اما تهاجم روسیه به اوکراین از اواخر فوریه تاثیر فزاینده‌ای را به دنبال داشت.

ولمرشاوزر افزود: تولید اقتصادی در حال حاضر هنوز یک درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری اواخر سال ۲۰۱۹ است اما ما انتظار داریم که هم قیمت کالاها و هم تنگناهای مواد در نیمه دوم سال جاری کاهش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، آیفو پیش‌بینی کرد که رشد آلمان در سال ۲۰۲۳ به ۳.۷ درصد خواهد رسید. آیفو پیش‌بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال جاری ۲.۱ درصد اعلام کرد اما برای سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی خود را از ۳.۵ درصد به ۳.۳ درصد کاهش داد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!