پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۸۴۰

پیامک‌هایی که حسابتان را خالی می‌کند

پیامک‌هایی که حسابتان را خالی می‌کند
مواجهه با پیامک‌های جعلی که عموما از شماره‌های شخصی ارسال می‌شود و با یک لینک فیشینگ در متن پیامک، از شما اطلاعات شخصی درخواست می‌کند، در بدترین حالت، می‌تواند اطلاعات بانکی شما را لو داده و حسابتان را خالی کند.

یکی از راه‌های کلاهبرداری که این روزها کسانی که با روش‌های فناوری اطلاعات آشنایی دارند، اقدام می‌کنند، فیشینگ است؛ بدین ترتیب که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی مشابه سایت اصلی، اطلاعات افراد را عموما برای سوءاستفاده‌های مالی سرقت می‌کنند. این روش اگرچه با راه‌اندازی رمز دوم پویا تا حد زیادی کاهش یافته، اما همچنان قربانیانی دارد. ثبت‌نام سهام عدالت، ابلاغیه‌ قضایی،‌ ثبت‌نام دریافت رایانه، از روش‌های جدیدی است که توسط کلاهبرداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هرچند بارها از سوی مسوولان هشدار داده شده که به آدرس‌ سایت‌هایی که برایشان ارسال می‌شود، توجه داشته باشند و همچنین پیامک‌های قضایی یا دیگر سازمان‌های دولتی و حاکمیتی، با شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود، با وجود این همچنان احتمال فریب خوردن کاربران وجود دارد و با پیام‌های فریبنده، کاربر را با هدف خالی کردن حساب بانکی و نصب بدافزار روی گوشی که می‌تواند منجر به ارسال ناخواسته همین پیامک‌های فریبنده شود، به سایت‌های جعلی می‌کشانند.

نمونه‌هایی از این پیامک‌ها در زیر آمده است:

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!