جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۵۱۸۰۴

با ۹۰۰ میلیون می‌توان در تهران خانه خرید؟

اگرچه بر اساس میانگین قیمت مسکن شهر تهران قیمت یک واحد ۵۰ متری به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده، در مناطقی از جنوب پایتخت می‌توانید با بودجه حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان آپارتمان خریداری کنید.

متوسط قیمت مسکن در شهر تهران طبق آخرین آمار ارایه شده مربوط به اردیبهشت ۱۴۰۱ به ۳۶.۳ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. این بدان معناست که یک آپارتمان ۵۰ متری به طور میانگین یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان ارزش دارد. با این حال آمار نشان می‌دهد فقط در شش منطقه تهران شامل مناطق ۱ تا ۶ قیمت‌ها بالاتر از متوسط شهر است و در ۱۶ منطقه خانه‌ها با قیمت کمتر از میانگین معامله می‌شوند.

البته با توجه به ناهمگن بودن مسکن، خانه‌ها در یک منطقه، یک محله یا حتی یک خیابان لزوما هم‌قیمت نیستند. به طور مثال در حال حاضر قیمت واحدهای کمتر از پنج سال در منطقه تهرانپارس حدود ۳۵ تا بیش از ۴۵ میلیون تومان در هر متر مربع است و در محله‌های تهرانپارس غربی به بالای ۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۴ تهران که محله تهرانپارس در آن واقع شده متری ۴۰ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان است.

اما اگر نقدینگی شما حدود یک میلیارد تومان یا کمتر است می‌توانید در مناطق ۱۵ تا ۲۰ صاحب‌خانه شوید. میانگین قیمت مسکن در مناطق مذکور متری ۱۸ تا ۲۱ میلیون تومان است. بر اساس آمار اردیبهشت ۱۴۰۱ میانگین قیمت خانه در منطقه ۱۵ به میزان ۱۹.۹ میلیون تومان، منطقه ۱۶ بالغ بر ۲۰.۲ میلیون، منطقه ۱۷ معادل ۱۹ میلیون، منطقه ۱۸ به میزان ۱۸.۳ میلیون، منطقه ۱۹ بالغ بر ۲۱ میلیون و منطقه ۲۰ معادل ۱۹.۲ میلیون تومان در  هر متر مربع است.

البته آگهی‌های فروش را که مشاهده می‌کنیم نرخ‌های پیشنهادی بعضا بیش از این مقدار است اما مساله‌ی مهم، چیزی است که در قرارداد منعقد می‌شود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!