جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۱۷۶۲

موجودی کالای اساسی در گمرک و بنادر اعلام شد

طبق اعلام گمرک ایران موجودی کالاهای اساسی در بنادر و گمرک به ۴.۱ میلیون تن رسیده است.

فرود عسگری گزارش تازه‌ای از وضعیت موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر را اعلام کرد که نشان می‌دهد  تا ۱۷ خردادماه،‌ به ۴.۱ میلیون تن رسیده و رشد حدود ۲۰۰ هزار تنی  نسبت به یک هفته گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش، موجودی کالاهای اساسی در ۱۳ بندر در مجموع به بیش از ۲.۹ میلیون تن می‌رسد و حدود ۱.۱ میلیون تن کالا نیز در شناورهای کنار اسکله و منتظر در لنگرگاه قرار داشته است.

افزایش موجودی کالا در گمرک و بنادر در چند روز اخیر ناشی از  ورود شناورهایی است که حامل کالاهای اساسی است؛ به طوری که موجودی کالا در بنادر از حدود سه میلیون تن در ۱۱ خردادماه به دو میلیون و ۹۸۷ هزار تن رسیده که تقریبا تغییر چندانی نداشته است اما تعداد شناورها از ۲۶ به ۳۳ فروند افزایش یافته است.

 در حال حاضر ۱۲ فروند شناور کنار اسکله قرار دارند که حاوی  ۲۸۳.۸ هزار تن کالاهای اساسی است که این میزان در آمار قبل ۲۱۷.۹ هزار تن بوده است. همچنین حجم کالاهای موجود در شناورهای منتظر در لنگرگاه از ۶۸۳.۶ هزار تن به ۹۰۲.۲ هزار تن افزایش داشته است.

گزارش معاون گمرک از این حکایت دارد که از حجم حدود سه میلیون تنی کالا تا ۱۷ خردادماه، ، ۳۶۰.۷ هزار تن گندم، ۱.۵ میلیون تن ذرت، ۱۴۶.۸ هزار تن جو، ۱۷۸.۱ هزار تن سویا، ۵۲.۸ تن برنج، ۶۲ هزار تن شکر، ۳۲۱.۲ هزار تن روغن خام و ۳۲۵.۵ هزار تن دانه‌های روغنی است. 

اما میزان این حدود سه میلیون تن به تفکیک بنادر،  به این صورت است که در بنادر ۲.۱ میلیون تن در بندر امام خمینی (ره)، ۳۳۰.۱ هزار تن امیرآباد، ۱۶۷.۳ هزار تن نوشهر، ۶۲.۴ هزار تن انزلی، ۲۱۹.۸ هزار تن شهید رجایی، ۲.۴ هزار تن بوشهر، ۱۷.۱ هزار تن چابهار، ۲۲.۴ هزار تن آستارا، ۲۱.۸ هزار تن فریدون کنار، ۲.۸ هزار تن شهید باهنر، ۷۰ تن لنگه و ۸۲ تن در بندر خرمشهر موجود است.

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!