پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۱۷۰۴

جزئیات وام کمک ودیعه مسکن مستاجرین

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: متقاضیانی که از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند اولویت پرداخت این تسهیلات را متقاضیانی برشمرد که قبلا تسهیلات را دریافت نکردند.

با مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها(قم) ۷۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

قطعا کسانی که تاکنون از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت استفاده قرار دارند. یکی از اولویت های بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن این است که متقاضیان قبلا از این وام استفاده نکرده باشند.

اجاره‌نامه و کدرهگیری برای دریافت وام ودیعه الزامی است

افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند. هدف این است که واقعا وام تسهیلات ودیعه مسکن صرف کمک ودیعه اجاره مسکن بشود و نه صرف خرید کالاها و خدمات  دیگر که آثار تورمی دارند. تصمیم بر آن است که حتما پس از دریافت کد رهگیری وام ودیعه مسکن پرداخت شود. بنابراین می‌توان مراحل اولیه توافقات بین موجر و مستاجر در دفاتر مشاوران املاک انجام بشود و در نهایت وام ودیعه به متقاضیان واجد شرایط تعلق بگیرد.

منبع تامین تسهیلات کمک ودیعه مسکن محدود است و بنابراین اولویت‌بندی حتما باید در نظر گرفته بشود تا کسانی که تا به حال از وام ودیعه مسکن استفاده نکرده‌اند در اولویت قرار بگیرند. در حال حاضر افرادی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن و معرفی به بانک هستند که سال‌های گذشته وام ودیعه را دریافت نکرده‌اند.

متقاضیان در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای وام ودیعه اجاره ثبت‌نام کنند

با توجه به اینکه وام ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است بسته به اینکه تقاضاها در کدام شهرها و چه تعداد باشد قطعا روی تعدادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تاثیر می‌گذارد.

برای استفاده از این وام‌ها و در کل تسهیلات حوزه مسکن متقاضیان باید به نشانی سامانه‌های حمایتی وزارتی راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند و در بخش تقاضای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند.

متقاضیان وام کمک ودیعه مسکن لطفا از مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان خودداری نمایند. تمام فرآیندها در بستر سامانه انجام می‌شود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!