شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۵۱۶۳۱

بازگشت آرامش به بازار موبایل

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل اتاق بازرگانی با اشاره به بازگشت آرامش به بازار موبایل گفت: با احتساب ذخیره دستگاه‌های روشن‌نشده ماه‌های قبل، فراوانی کالا در سطح عرضه کاملا مشهود است و جای نگرانی وجود ندارد.

امیر اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به متعادل شدن عرضه و تقاضا در بازار گفت: با توجه به میزان ثبت سفارش‌ و تخصیص ارز قابل توجه برای واردات آتی، برنامه‌ریزی لازم از سوی بازرگانان جهت تامین نیاز بازار در ماه‌های آینده با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گرفته است. همچنین جهت جلوگیری از سوءاستفاده از واردات رویه مسافری آیفون از هرگونه سفته‌بازی، تلاش‌ و اقدامات جدی از سوی نهادهای متولی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص کالاهای بالای ۶۰۰ دلار با توجه به رفع مشکلات سامانه‌ای و رفع احتمال ممنوعیت دائمی واردات، شاهد کاهش قیمت و بازگشت آرامش به بازار و جلوگیری از سوداگری و سفته‌بازی در بازار هستیم.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل اتاق بازرگانی ضمن عادی دانستن وضعیت تامین و عرضه در بازار موبایل، از واردات بیش از ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه موبایل به کشور از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و تاکید کرد که با احتساب ذخیره دستگاه‌های روشن‌نشده ماه‌های قبل، فراوانی کالا در سطح عرضه کاملا مشهود است و جای نگرانی وجود ندارد.

اسحاقی گفت: از ابتدای سال جاری با افزایش واردات از طریق رویه مسافری روبروی بودیم؛ تا جایی که در فروردین ماه تعداد ۲۴ هزارو ۵۴۰ دستگاه و در اردیبهشت ۳۷ هزار ۱۶۰ دستگاه موبایل آیفون از طریق رویه مسافری وارد کشور شد. این در حالیست که واردات قانونی این برند توسط شرکت‌ها طی دو ماه اخیر تا سه برابر کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم و برنامه‌ریزی دولت و وزارت صمت برای حفظ آرامش بازار و با تامین ارز تخصیص‌های موجود، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی نیاز بازار به‌طور کامل با واردات تجاری برطرف شود و اقدامات سفته‌بازی و التهاب‌آور سوءاستفاده کنندگان از رویه واردات مسافری به سنگ خواهد خورد.

وی افزود: می‌توان با تعامل و همکاری بین بخش خصوصی و وزارت صمت، راهکارهای مفیدی را در حوزه افزایش نظارت سیستمی بر زنجیره واردات و توزیع موبایل و برنامه‌ریزی برای تامین منظم و مورد نیاز بازار با درنظرگرفتن ملاحظات صرفه‌جویی در منابع ارزی و حفظ آرامش دائمی بازار تبیین و تدوین کرد. در همین راستا سیاست‌گذاری لازم در کمیته تجهیزات سیم‌کارت‌خور وزارت صمت با حضور ذی‌نفعان دولتی و خصوصی به‌زودی صورت خواهد گرفت.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!