جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۵۱۴۷۱

افزایش قیمت طلا؛ کاهش رشد دلار

قیمت طلای جهانی با کاهش رشد دلار، از پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته افزایش یافت.

قیمت طلا امروز دوشنبه، از پایین‌ترین سطح سه ماه گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود، افزایش یافت زیرا دلار ضعیف‌تر بر فشار ناشی از بازدهی بالاتر خزانه‌داری آمریکا غلبه کرد.

بهای هر اونس طلا در ابتدای بازگشایی بازار با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۱۵ دلار و ۶۹ سنت در هر اونس رسید و طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید و بهای هر اونس طلا در ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۶۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۱۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

طلا در روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از فوریه تاکنون رسید و چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را رقم زد.

دلار امروز دوشنبه پس از کاهش در جلسه قبل ثابت ماند اما دلار آمریکا همچنان ششمین افزایش هفتگی متوالی را در هفته گذشته به دلیل نگرانی از رشد اقتصاد جهانی ثبت کرد. دلار قوی باعث می‌شود طلای امن رقیب برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و تقاضا برای طلای بدون بهره را محدود کرد.

لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند روز جمعه گفت: قبل از اینکه مقامات فدرال رزرو بتوانند با خیال راحت به این نتیجه برسند که تورم به اوج خود رسیده است، تورم باید برای چند ماه کاهش یابد. وی افزود: در صورتی که داده‌ها بهبودی نشان ندهند، او آماده است تا افزایش سریع‌تر نرخ بهره را تا جلسه سپتامبر فدرال رزرو در نظر بگیرد.

اگر چه شمش به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما شمش به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه که هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد، حساس است.

شاخص احساسات مصرف‌کننده ایالات‌متحده در اوایل ماه می به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به ۱۱ سال اخیر سقوط کرد زیرا نگرانی‌ها در مورد تورم ادامه داشت اما مخارج خانوارها همچنان با بازار کار قوی و پس‌انداز هنگفت که باید اقتصاد را در حال توسعه نگه دارد، حمایت می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱.۱۷ دلار رسید، پلاتین با ۱.۳ درصد افزایش به ۹۵۰ دلار و ۸۴ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۹۵۷ دلار و ۸۸ سنت رسید.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!