جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۴۶۲

ورود سودجویان به مدار بازار رمزارزها

یک فعال بازار سرمایه گفت: متاسفانه در حال حاضر افرادی بدون داشتن هرگونه مجوز و علمی اقدام به تبلیغات گسترده در حوزه معامله و سبدگردانی در بازار رمز ارزها می کنند و در این میان سودجویانی هم هستند که از این فرصت سوء استفاده کرده و در این شرایط دست به کلاهبرداری می زنند.

میلاد ویسمه اظهار کرد: در چند سال گذشته بویژه از اواخر سال ۱۳۹۹، بازار رمزارزها در ایران مورد استقبال عمومی قرار گرفت و متاسفانه دوباره عده ای از این فرصت سوءاستفاده کردند و کماکان در حال فریب اذهان عمومی و فریب مردم ناآگاه هستند.

وی افزود: متاسفانه حتی در شهرهای کوچک افرادی بدون داشتن هیچگونه مجوز و علمی اقدام به تبلیغات گسترده در حوزه معامله کردن و ترید کردن یا اصطلاحا سبدگردانی در بازار رمز ارزها می کنند که حتی در استان مرکزی نیز این افراد دیده شدند و از این خلاء سوءاستفاده کرده و اقدام به دریافت مبالغ و سرمایه های مردم و انجام معاملات با این سرمایه ها می کنند و متاسفانه از آنجاکه هیچ مجوزی ندارند و صلاحیت این افراد مورد تایید نیست، می تواند زمینه ساز فاجعه های بزرگی مثل کلاهبرداری ها یا سایر تخلفات مالی شود.

یک فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در این راستا با پلیس امنیت اقتصادی استان صحبت شده و قول های مساعدی در این خصوص داده اند تا یک کمیته ویژه در این حوزه تشکیل شود و بتوان این افراد متخلف شناسایی و از تحمیل ضرر و زیان به مردم جلوگیری کرد.

ویسمه از مردم درخواست کرد که چنانچه علاقمند به فعالیت در بازار رمزارزها هستند پیش از ورود به این بازار پرهیجان و پر نوسان، به کسب علم و آموزش حداقلی در این حوزه بپردازند چراکه این بازار تفاوت فاحشی با بازار بورس و سرمایه ایران دارد.

وی اضافه کرد: ۲۴ ساعته بودن بازار، نداشتن دامنه نوسان و داشتن یک اعتبار معنوی و تاثیرپذیری از تحولات منطقه ور جهان، پشت هر رمز ارز قرار دارد.

این فعال بازار سرمایه در خصوص بازار بورس گفت: این بازار امسال، سال خوبی را در پیش خواهد داشت و سال ۱۴۰۲ نیز همینطور، روند مساعد خواهد بود. بهار سبزی در این بازار تا به امروز مشاهده شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد هرچند که اصلاحاتی را در این روند شاهد خواهیم بود.

ویسمه بیان کرد: قیمت های امروز بسیاری از سهام های ما کمتر از ارزش ذاتی آنها مورد معامله قرار می گیرد که این به جذابیت بازار بورس و سرمایه ایران می افزاید.

وی از دستگاه های امنیتی و نظارتی نیز تقاضا کرد که  نسبت به تشکیل کمیته ای در حوزه نظارت بر فعالیت بازارهای مالی در استان مرکزی اقدام کنند که این کمیته می‌تواند تخلفات و فعالیت های حوزه بازار سرمایه و بازار رمزارزها را مورد نظارت و بررسی قرار دهد.

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!