جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۱۱۰۴

کشف ۵۷۰ کیلو مخدر "شیشه" در جداره تانکر

گمرک ایران از کشف ۵۷۰ کیلو مخدر شیشه جاسازی شده در جداره تانکر حمل سوخت خبر داده است.

زبیدی- معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران-  گفته که به دلیل بالا رفتن حساسیت از حیث احتمال افزایش جاسازی‌های حرفه‌ای مواد مخدر، لزوم تقویت گمرکات مرزهای شرقی، در دستور کار گمرک قرار داشته و در زمینه تهیه و استقرار دستگاه‌های ایکس ری و افزایش تعداد سگ‌های موادیاب اقداماتی انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اخیرا  کارکنان و ماموران  گمرک ماهیرود با توجه به حساسیت‌های اعلامی و آموزش‌های تخصصی، با احتمال جاسازی مواد مخدر در داخل تانکر حمل سوخت به رانندگی تبعه افغانستانی، بررسی از این کشنده و تانکر سوخت را در دستور کار قرار دادند و متوجه جاسازی حرفه ای مواد  در داخل تانکر خالی می شوند. یادآور شد که بدنه تانکر حمل سوخت با برش‌های تخصصی مورد کنترل قرار می گیرد و  در مجموع ۵۷۰ بسته یک کیلوگرمی معادل ۵۷۰ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین ( شیشه) کشف می‌شود.

معاون حقوقی و نظارت گمرک افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و تنظیم صورتجلسه کشف، مواد مخدر مکشوفه توزین و همراه با متهم و تانکر مربوطه  به نمایندگان پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل  شد که این محموله ۵۷۰ کیلوگرمی شیشه  کشف شده یکی از بزرگترین کشفیات گمرک بوده است.

 زبیدی در ادامه با اشاره به لزوم تجهیز مبادی رسمی کشور به دستگاه‌های ایکس ری و سگ‌های موادیاب یادآور شد که ساختار سازمانی گمرکات اجرایی کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اصلاح و بازنگری بوده و ان‌شاالله در صورت به کارگیری نیروهای  متخصص بیشتر، متعهد و آموزش دیده، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!