پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۱۰۹۹

طلا بلندنشده به زمین خورد

قیمت طلا امروز سه‌شنبه، پیش از انتشار آمار تورم در ایالات‌متحده با افزایش بازدهی خزانه‌داری و افزایش ارزش دلار، کاهش یافت که می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد موضع سیاست پولی فدرال‌رزرو بدست آورند.

بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین حد یک ماهه (۱۹۶۸ دلار و ۹۱ سنت) در ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با  ۲.۸۰ درصد افزایش به ۱۹۵۶ دلار و ۹۰ سنت کاهش یافت و روز گذشته با بهای ۱۹۴۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا  نیز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۹۵۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و روز گذشته با ۱۹۴۳ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز دوشنبه به بالاترین میزان خود در بیش از سه سال گذشته رسید زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آخرین خوانش‌های تورم بودند تا نشانه‌هایی در مورد اینکه فدرال رزرو چقدر باید در مسیر سیاست خود تندرو باشد را مشاهده کنند.

به نقل از رویترز، در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد در دو سال گذشته بود و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۹۷ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷۸ دلار رسید. پالادیوم پس از رسیدن به قله ۲۵۵۰.۵۸ دلاری در آخرین جلسه که بالاترین میزان از ۲۴ مارس بود، ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۴۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید.

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!