سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۰۹۶۸

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

قیمت نفت تحت تاثیر مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه و نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای سوخت در چین، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی کاهش یافت و به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۱۸ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۱۱ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۹ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و به ۱۰۳ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه حدود هفت درصد سقوط کردند.

مقامات اوکراین و روسیه امروز سه شنبه قرار است برای نخستین بار در دو هفته گذشته برای مذاکرات صلح در استانبول دیدار کنند. تحریمهایی که علیه روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین اعمال شده است، عرضه نفت به بازار را محدود کرد و باعث شد قیمتها اوایل مارس به بالاترین رکورد ۱۴ سال اخیر صعود کنند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات در شرکت نیسان سکیوریتیز گفت: قیمتهای نفت تحت تاثیر انتظارات برای مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه که می تواند به تسهیل تحریمها یا تحریم نفت روسیه از سوی غرب منجر شود، دوباره تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته اند. آتش بس موفق می تواند چشم احیای توافق هسته ای ایران را تقویت کند.

قرنطینه دو مرحله‌ای شانگهای در مدت ۹ روز که انتظار می رود تقاضای چین برای سوخت را کمتر کند، نگرانیها در خصوص محدودیت عرضه را تا حدودی تخفیف داده است. به گفته تحلیلگران گروه ANZ Research، شانگهای که قطب مالی چین است، در حدود چهار درصد از مصرف نفت این کشور سهم دارد.

تسویوشی یوئنو، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی ان ال آی گفت: فشار فروش در بازار تحت تاثیر نگرانیها نسبت به اعمال محدودیتهای بیشتر در چین برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ و کاهش بیشتر تقاضا برای سوخت در این کشور، رشد کرده است. نوسان فزاینده بازار حضور سرمایه گذاران بلندمدت را دشوار کرده است زیرا سرمایه گذاران کوتاه مدت تمایل دارند زودتر از همیشه سودگیری کرده یا ضررشان را محدود کنند.

بازار منتظر دیدار برنامه ریزی شده وزیران اوپک پلاس در روز پنج شنبه است. چندین منبع آگاه به رویترز گفتند: این گروه احتمالا به استراتژی افزایش تدریجی تولید در ماه مه پایبند می ماند.

تقاضای جهانی برای نفت تقریبا به سطح پیش از دوران شیوع همه گیری کووید ۱۹ بهبود پیدا کرده اما رشد عرضه محدود مانده است زیرا تولیدکنندگان اوپک پلاس به تدریج در حال احیای محدودیت عرضه‌ای هستند که در اوج بحران همه گیری در سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران می گویند صادرات نفت آمریکا پس از حمله روسیه به اوکراین رشد کرده است و بشکه‌های نفتی که معمولا به هاب ذخیره سازی در کاشینگ اوکلاهاما می روند اکنون از طریق منطقه گلف کاست صادر می شوند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!