پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۰۷۸۱

نظارت بر همه جاده‌ها با اضافه شدن ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلف

در شرایطی که وزیر راه و شهرسازی از نصب دوربین در همه جاده‌های کشور تا پایان سال آینده برای نظارت بیشتر خبر داد، به نظر می‌رسد مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور برنامه‌ای برای نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های کشور دارد.

روز گذشته رستم قاسمی در حاشیه همایش سراسری پلیس راهور با حضور در جمع خبرنگاران درباره ایمنی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز گفت: ۴۵۰ نقطه حادثه خیز زمینی را در کشور برطرف کردیم و دوربین ها را نیز برای افزایش نظارت و برخورد با تخلفات داریم که این دوربین ها در بخش های مختلفی از جاده ها فعال اند و ما در صدد هستیم تا پایان سال بعد تمام جاده های کشور به دوربین مجهز شوند.

بر اساس بررسی‌های خبرنگار ایسنا و اطلاعات بدست آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور حدود ۱۹۰۰ دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی نصب شده که تقریبا ۹۰ درصد محورهای شریانی را پوشش می‌دهد.

حدود ۸۰ هزار کیلومتر راه اصلی (شامل بزرگراه، آزادراه و) در کشور داریم از این میزان حدود ۳۵ هزار است کیلومتر راه شریانی داریم که در این محورها حدود ۱۹۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت نصب شده و نزدیک به ۹۰ درصد این راه‌ها از نظر تجهیزات نظارت تصویری پوشش داده شده است.

بر اساس تعاریف موجود، محورهای شریانی باید حداقل یکی از شاخص‌های اصلی شامل تردد بیش از هزار تردد سواری در ساعات اوج، اتصال مراکز استان‌ها و قرار گرفتن در زمره راه های ترانزیتی را داشته باشد. همچنین طبق قانون تجهیز دوربین در محورهای شریانی بر اساس این تعریف در اولویت قرار دارد.

بنابراین مرکز مدیریت راه‌های کشور برنامه نصب ۲۰۰۰ دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت در محورهای شریانی و حتی برخی محورهای غیرشریانی اما پرتردد را در دستور کار خود قرار داده است و باید دید که در سال آینده بودجه و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این برنامه مهم در اختیار وزارت راه و شهرسازی و مرکز مدیریت راه‌های کشور قرار خواهد گرفت.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!