چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۰۷۶۹

استقلال و پرسپولیس چقدر خواهان داشتند؟

سومین روز از پذیره نویسی دو شرکت استقلال و پرسپولیس گذشت و آمار مشارکت در این پذیره نویسی همچنان کمتر از سطح انتظارات است.

پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶  سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از ۱۵ اسفندماه آغاز شد.

بر این اساس پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق‌تقدم در افزایش سرمایه شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) و فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) به ترتیب در قیمت‌های ۲۹۱۰ ریال و ۳۳۸۷ ریال انجام میشود.  حداقل سهام قابل خریداری توسط کدهای معاملاتی حقیقی و حقوقی یک سهم و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) تعداد  ۱۰۳۰ سهم و در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) تعداد ۸۸۵ سهم در نظر گرفته شده  و دوره سفارش‌گیری از ساعت ۹:۳۰ لغایت ۱۱:۳۰ است.

بر این اساس در روز نخست،   میثم فدایی واحد، مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص وضعیت نخستین روز پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها گفت:  در مورد باشگاه استقلال ۱۶۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و  ۹۰۳ سهم، توسط ۱۷۹ هزار و  ۱۸۵ نفر و در مورد باشگاه پرسپولیس ۱۶۲ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۳۶ سهم توسط ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ هزار نفر خریداری شد.

اما از آن روز به بعد میزان مشارکت اعلام نشد و فقط آمار تجمیعی سهام خریداری شده توسط ناظر بازار اعلام می شود. بر اساس این آمار حجم تقاضای خرید در نماد معاملاتی (استقلالح۱) ۲۲۶ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۳۷۱ سهم و در نماد معاملاتی (پرسپولیسح۱) ۲۱۹ میلیون و ۳۴ هزار و ۱۶۵ سهم بوده است.

هرچند میزان مشارکت در این پذیره نویسی کمتر از حد انتظار بوده است اما با توجه به اینکه ۳۰ روز کاری برای پذیره‌نویسی زمان وجود دارد که ۲۶ روز آن باقی مانده و هنوز برای پیش بینی میزان مشارکت زود است.  البته هر زمان پذیره‌نویسی تکمیل شود فرایند آن متوقف خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!