پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۰۲۶۷

صنعت خودروسازی نباید دست دولت باشد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با واردات خودرو می توان خودروسازان را وادار کرد که با ارتقای کیفیت به رقابت با خودروسازان خارجی بپردازند.

رحمت الله فیروزی پوربادی  با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی کشور، بیان کرد: هم نگاه مقام معظم رهبری و هم نگاه حضرت امام بر این است که کار باید به بخش خصوص واگذار شود و دولت نباید دخالتی به طور مسقیم داشته باشد بلکه باید نقش ناظر را ایفا کند. متاسفانه ما در دو دهه اخیر خیلی از کارها را از بخش خصوصی گرفته و به دولت واگذار کرده ایم و بعضا همه این صنایع زیان‌ده شده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه صنعت خودروسازی نیز ما این اشتباه را انجام داده ایم، زمانی که مدعی هستیم باید بتوانیم یک خودروی با کیفیت مطابق با سلیقه مردم تولید کنیم، از یک سو با ایجاد محدودیت جلوی واردات خودرو را گرفتیم و از سوی دیگر خودرویی  بی کیفیت و گران تولید و به دست مردم داده ایم.

دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود عمل کنند

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در صنعت خودروسازی اصلا عملکرد قابل قبولی نداشتیم و مقام معظم رهبری نیز در جمع تولید کنندگان گلایه جدی داشتند. درخواست ما این است که دستگاه های نظارتی به معنای واقعی کار خود را انجام دهند، دستگاه های نظارتی در قبال این صنعت وظایفی بر عهده دارند که اگر به درستی به آن عمل می کردند جلوی خیلی از تخلفات گرفته می شد.

فیروزی پوربادی در پایان با بیان اینکه با کار کارشناسی و حرکت برنامه محور می توان به سمت بهبود اوضاع حرکت کرد، تاکید کرد: از نظر بنده ما ضمن حمایت از تولید داخل و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی با واردات خودرو می توانیم در بازار داخلی رقابت ایجاد کنیم، این مشکلی ندارد که ما خودرو وارد کرده و خودروساز داخلی را وادار کنیم که کیفیت خود را برای رقابت با خودروهای خارجی ارتقا دهد. دولت نباید به طور مستقیم در این صنعت مداخله گر باشد.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!