پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۹۹۵۹

قیمت طلا دوباره پایین آمد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش سریعتر نرخ‌های بهره آمریکا که بازده اوراق خزانه را به بالاترین رکورد دو سال اخیر رساند، روند کاهشی روز گذشته را ادامه داد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۲ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۸۰۵ دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۱۲ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" اظهار کرد: به نظر می‌رسد روند شکل گرفته از افزایش نرخ‌های بهره واقعی، طلا را در لاک دفاعی نگه خواهد داشت بنابراین انتظار می‌رود طلا محدوده بین ۱۸۰۰ تا ۱۷۹۲ دلار را امتحان کند.

در حالی که معامله‌گران منتظر نشست سیاست پولی فدرال رزرو در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه هستند و انتظار دارند مقامات بانک موضع تهاجمی‌تری برای مقابله با رشد تورم اتخاذ کنند، بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد. طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به فشارهای تورمی افزوده است، افزایش قیمت‌های نفت به بالاترین حد هفت سال گذشته در پی مسدود شدن جریان نفت از خط لوله عراق به ترکیه و مشکلات ژئوپلیتیکی در روسیه و امارات متحده عربی بوده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۳۸ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۹۷۲ دلار و ۱۱ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۸۹۰ دلار و ۱۸ سنت بود.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!