چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۹۸۶۲

ماجرای کارت یارانه نان

با توجه به برخی ابهامات مطرح شده درباره کارت یارانه نان و واکنشی که سازمان برنامه و بودجه به این موضوع داشته، ظاهرا قرار است متقاضی خرید نان با همان کارتی که یارانه دریافت می‌کند، پرداخت را نیز انجام دهد اما میزان پرداخت و دریافت متفاوت خواهد بود.

در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت اعلام کرده بود که در ابتدا به حذف یارانه نهاده‌ها ورود می‌کند و در ادامه گندم و دارو در دستور کار است که  در همین رابطه اعلام  مسئولان سازمان برنامه و بودجه درباره کارت یارانه نان، برداشت‌های متفاوتی ایجاد کرد ولی مروری بر اظهارات قبلی مسئولان سازمان برنامه و بودجه و واکنش تازه این سازمان، تا حدودی جریان کارت یارانه را مشخص می کند.

پیش‌تر میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه -در این رابطه اعلام کرده بود که تمرکز فعلی دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده‌هاست و  در مورد دارو و نان در فاز دوم و بسته به مصوبه مجلس تصمیم گیری خواهد کرد.

طبق توضیح وی، اگر کسی در نانوایی خرید نان انجام دهد، با کارت یارانه‌ای که در اختیار دارد، آن را حساب می‌کند؛ به طوری که به نانوا قیمت جدید پرداخت خواهد شد اما از خریدار همان قیمت قبلی کسر می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه این را هم گفته بود که راه‌اندازی سامانه مربوطه بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در صورت نهایی شدن اجرا خواهد شد.

این در شرایطی است که در تازه ترین واکنش به این موضوع، روابط عمومی سازمان برنامه بودجه نیز اعلام کرده که نه قرار است کارت نان صادر شده و نه کوپنی در دستور کار قرار گیرد بلکه اگر طرح نهایی شود، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای هم خواهد خرید.

در حال حاضر گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی به همراه بخشی از دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با ارز ترجیحی وارد ایران می شود.

گزارش های گمرک نشان می‌دهد که در ۹ ماهه امسال حدود ۱۱.۱ میلیارد دلار از این اقلام با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است که بیش از ۵۷ درصد آن به نهاده‌های جو، ذرت و کنجاله سویا اختصاص دارد.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!