پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۹۸۴۱

اعتراض گوگل به جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی رد شد

تلاش گوگل برای باطل شدن جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۱۴ میلیون دلار) فرانسه پس از این که مشاور دادگاه عالی این کشور اتهامات مربوط به سیاست کوکی‌های این شرکت اینترنتی را تایید کرد، به مانع خورد.

شرکت گوگل در حال مبارزه برای باطل کردن جریمه سال ۲۰۲۰ بابت هدف گرفتن کاربران با کوکی‌ها بدون رضایت آنها و عدم ارائه راه ساده‌ای برای رد کوکی‌های ردیابی کننده دستگاه کاربران است. گوگل هفته گذشته با جریمه ۱۵۰ میلیون یورویی فرانسه برای عدم فراهم سازی راه ساده‌ای برای مخالفت کاربران با کوکی‌ها روبرو شد.

لوران دومینگو، مشاور دادگاه عالی فرانسه در جلسه روز چهارشنبه گفت: جریمه اولیه درست بوده است زیرا گوگل موفق نشد به تعهداتش عمل کند هر چند که تعهدات مذکور روشن و شفاف بوده است. وی از گوگل به دلیل کوتاهی در دریافت موافقت کاربران نسخه فرانسوی موتور جست و جوی گوگل برای ارسال کوکی به رایانه آنها یا مطلع کردنشان به شکل مناسب  و داشتن یک مکانیزم ناکافی برای مسدود کردن کوکی‌ها انتقاد کرد.

رگولاتورهای حفاظت دیتای اتحادیه اروپا از زمان اجرایی شدن مقررات حفاظت دیتای عمومی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸، قدرت کم سابقه ای برای جریمه کردن پیدا کرده اند و توانسته‌اند جریمه‌های سنگینی صادر کنند که معادل چهار درصد از فروش جهانی سالانه یک شرکت بوده است. جدیدترین جریمه علیه گوگل بر مبنای مقررات مربوط به استفاده از کوکی‌ها و در بحبوحه تشدید تفحص رگولاتورها از غولهای فناوری در سراسر جهان  صادر شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وکلای گوگل مدعی هستند رگولاتورهای فرانسوی صلاحیت قضایی ندارند و درخواست کرده اند این موضوع توسط دادگاه‌های اتحادیه اروپا روشن شود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!