پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۹۸۳۲

خبر بد بازار بنزین برای دولت آمریکا

بازار بنزین نشان می دهد وضعیت عرضه در تابستان ۲۰۲۲ محدود می‌شود که به منزله ضربه‌ای به تلاشهای دولت بایدن برای مهار قیمتهای سوخت خواهد بود.

در بورس کالای نیویورک بهای معاملات نقدی بنزین گران‌تر از معاملات آتی شده است. این وضعیت نشان می دهد معامله‌گران انتظار دارند عرضه سوخت در تابستان ضعیف‌تر و تقاضا قوی‌تر شود و این وضعیت برای رئیس جمهور آمریکا که تلاش می کند قیمت سوخت را پایین نگه دارد، به هیچ وجه خوب به نظر نمی رسد.

آمریکا معمولا با رشد ذخایر بنزین از نوامبر تا فوریه روبرو می شود و سپس این ذخایر در بهار و تابستان که فصل رانندگی در تعطیلات است، کاهش پیدا می کند. امسال ذخایر بنزین پایین‌تر از حد معمول فصلی بوده‌اند و نشانه‌ها حاکی از آن است که فعالیت تعمیراتی پالایشگاههای نفت ممکن است روند رشد ذخایر را آهسته کند. پالایشگاه نفت بی‌تاون شرکت اکسون موبیل که چهارمین پالایشگاه بزرگ در آمریکاست، دچار آتش سوزی شده و فصل تعمیرات پالایشگاهی بهار امسال سنگین خواهد بود. در این بین، تقاضا بالاتر از حد معمول بوده است. میزان عرضه در اروپا هم که یکی از بزرگترین تامین کنندگان آمریکا به شمار می رود، اندک است.

ساختار فعلی بازار که قیمت معاملات نقدی بالاتر از قیمت معاملات آتی است، برای این وقت از سال بسیار چشمگیر بوده و حداقل از سال ۲۰۱۷ کم سابقه محسوب می شود. طبق آمار انجمن اتوموبیل آمریکا، میانگین ملی قیمت خرده فروشی بنزین پنج شنبه گذشته به ۳.۰۳ دلار در هر گالن افزایش یافت که بالاترین قیمت از ۱۹ دسامبر بود. قیمت بنزین هفته گذشته برای نخستین بار از اوایل نوامبر رشد قیمت پایداری داشت. اوایل نوامبر قیمت بنزین به بالاترین حد هفت سال اخیر صعود کرد و باعث شد دولت بایدن  آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک را با هدف پایین بردن قیمت سوخت اعلام کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت بایدن وقت و تلاش زیادی را برای پایین بردن قیمت نفت و هماهنگ کردن آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک کشورهای متحد آمریکا صرف کرده است.  بایدن با فشار سیاسی داخلی برای کاهش تورم روبروست و قیمت بنزین اهمیت ویژه ای دارد زیرا شهروندان آمریکایی همزمان با بهبود اقتصاد از پاندمی کووید ۱۹، با افزایش چشمگیر قیمتها روبرو شده اند.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!