پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۹۵۷۱

بزرگترین کشتی کانتینری دنیا ساخته شد

اولین کشتی کانتینری با ظرفیت حمل بیش از ۲۴ هزار تی ای یو برای خط کشتیرانی تایوانی اورگرین ساخته شد

  مجموعه کشتی سازی Hudong Zhonghua چین، جدیدترین کشتی کانتینری متعلق به خط اورگرین را که بزرگترین کشتی کانتینربر جهان بر اساس ظرفیت رتبه بندی شده، ساخت.

این کشتی جدید، Ever Alot نام دارد و ظرفیت آن ۲۴۰۰۴ تی ای یو است.
کشتی Ever Ace هم که تا پیش از این بزرگترین کشتی کانتینربر جهان محسوب می شد در تابستان سال جاری ساخته شده بود و ظرفیت حمل ۲۳۹۹۲ تی ای یو را داشت.
مجموعه کشتی سازی Hudong Zhonghua سفارش ۱۳ کشتی کانتینری بزرگ را در سال ۲۰۲۱ دریافت کرد که شش کشتی را تحویل داده و در حال حاضر سفارش های ساختی که به این شرکت داده شده، شامل ۱۹ کشتی کانتینری بزرگ است که قرار است تا سال ۲۰۲۵ تحویل شوند.
این کشتی های جدید با استفاده از آخرین اصول سبز (مطابق با ملاحظات محیط زیستی) برای به حداکثر رساندن کارایی و صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی شده اند.
کشتی Ever Alot دارای طول ۱۳۱۲ فوت (۴۰۰ متر) و عرض ۲۰۲ فوت (۶۲ متر) است.
 مجموع ظرفیت (DWT) کشتی Ever Ace ، دویست و چهل و یک هزار و نهصد و شصت و یک تن است.
به گفته آلفالاینر، شرکت اورگرین بیشترین سفارش ساخت کشتی را از نظر تعدادی را بین تمامی شرکتهای کشتیرانی کانتینری جهان دارد و از نظر ظرفیتِ کشتیهای سفارش داده شده، پس از خط کشتیرانی سوئیسی - ایتالیائی مدیترانه یا همان MSC حائز رتبه دوم است.
مجموع ظرفیت حمل کانتینر با کشتی های سفارش داده شده برای ساخت توسط کشتیرانی اورگرین ۶۰۷۴۰۲ تی ای یو است.
علاوه بر کشتی های فوق العاده بزرگ، امسال ۲۴ کشتی فیدر با ظرفیت بین ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تی ای یو نیز توسط اورگرین به  شرکت کشتی سازی چینی سفارش داده شده است.
این سفارش ها به دنبال ۲۰ کشتی کانتینری هر کدام با ظرفیت ۱۵ هزار تی ای یو  بود که ساخت آنها به صنایع سنگین سامسونگ سپرده شد.
 هدف اورگرین که یک خط کشتیرانی تایوانی می باشد، ایجاد یکی از جوان ترین، پیشرفته ترین و پایدارترین ناوگان های دریایی حمل و نقل کانتینری در جهان است.
لازم به یادآوری است، خط کشتیرانی اورگرین تا پیش از اعمال تحریم های بین المللی بر علیه کشورمان، همانند اکثر خطوط شرکتهای کشتیرانی مهم کانتینری جهان، با استفاده از کشتیهایی که قابلیت تردد به بندرعباس را داشتند، به ارائه خدمات حمل دریایی کانتینرهای حاوی محمولات وارداتی، صادراتی و ترانزیتی به مقصد یا از مبدا بندرعباس می پرداخت.
البته اکنون این قبیل کشتیهای عظیم الجثه که اندازه آنها نسبت به سالهای گذشته بزرگتر شده، قابلیت تردد به بنادر کانتینری ایران را به علت مسائل زیر ساختی و تجهیزاتی متعدد ندارند و فقط به بنادر کانونی مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه تردد می کنند.
سازمان بنادر و دریانوردی ایران می‌گوید که ترمینال ۳ کانتینری بندر شهید رجایی در آینده به نحوی تکمیل و تجهیز خواهد شد که بتواند کشتی‌هایی حداکثر با ظرفیت ۱۸۰۰۰ تی ای یو را بپذیرد و تخلیه و بارگیری آنها را انجام دهد.
فراهم ساختن زمینه تردد مستقیم و منظم کشتی‌های کانتینری خطوط به بنادر هر کشور، باعث کاهش قیمت تمام شده حمل کالاها و تقلیل مدت زمان حمل محمولات وارداتی، صادراتی و ترانزیتی (به دلیل حمل مستقیم و مستقل از بنادر واسطه) می گردد که به تثبیت و تداوم رشد اقتصادی و بهبود نظام‌ حمل و نقل و لجستیک کشورها کمک می‌کند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!