پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۹۳۵۲
هشدار زرد هواشناسی

کوهنوردی و پرواز گلایدر ممنوع!

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران با ورود سامانه بارشی به استان تهران و احتمال رگبار باران و تگرگ و مه و کولاک برف در نیمه شمالی استان تهران به ویژه دامنه‌های کوهستانی و ارتفاعات از پنجشنبه شب (۲دی ماه) خبر داد و نسبت به خودداری از کوهنوردی توصیه کرد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران این سامانه بارشی تا شنبه (۴دی ماه)به پایان می رسد.

در این شرایط جوی، لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار کاهش محسوس دما از جمعه شب (۳دی ماه) در نیمه شمالی استان ۵ تا۱۰ درجه سلسیوس و در نیمه جنوبی استان ۳ تا۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی که صبح یکشنبه (۵ دی ماه) به پایان می‌رسد، یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی، یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات دور از انتظار نیست و اداره کل هواشناسی استان تهران محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی را توصیه می کند.

 

روز جمعه (۳دی ماه) وزش باد نسبتا شدید وگاهی شدید در نیمه جنوبی و غربی استان تهران پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جوی اواخر وقت شنبه (۴دی ماه) به پایان می‌رسد.

در این شرایط جوی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست و توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!