چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۹۱۱۸
جانشین رئیس پلیس راهور:

جریمه‌های یک میلیونی محدودیت‌های کرونایی لغو شد

جریمه‌های کرونایی در جاده‌ها طرحی بود برای کاهش سفر در ایام کرونایی، بر اساس این طرح خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی از شهرها با وضعیت قرمز کرونایی یک میلیون و از شهرها با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال داشت.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور با عبور از موج پنجم کرونا، هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی برای ترددهای غیرمجاز جاده‌ای نداریم؛ بر اساس این رنگ بندی، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

پلیس: دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم / ‌‬ هنوز چیزی در مورد قرنطینه هوشمند به پلیس اعلام نشده است

سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور در تأیید این خبر گفت: همانگونه که اعلام شد تنها ۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و خوشبختانه هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم و فقط جریمه‌های ۵۰۰ تومانی شهرهای نارنجی پا برجا است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرنطینه هوشمند به پلیس اعلام شده یا خیر، گفت: هنوز از جزئیات این طرح چیزی به پلیس اعلام نشده و مبنای محدودیت‌های جاده‌ای همان طرح قبلی است که بر اساس رنگ بندی ها، جریمه‌ها اعمال می‌شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ از اجرای قرنطینه هوشمند در مرحله‌های مختلف خبر داد و گفت: از یکشنبه هفته آینده (۲۱ آذرماه ۱۴۰۰) در قالب پنج مرحله به صورت یک هفته در میان ابتدا در سازمان‌های اجرایی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: پس از اجرای این طرح در سازمان‌های اجرایی؛ این طرح در بخش حمل و نقل عمومی و اصناف و سایر مراکز خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

البته عصر همان روز اطلاعیه‌ای از سوی کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شد، در این اطلاعیه آمده بود «این طرح به صورت فازبندی اجرا می‌شود و شامل دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری می‌شود، همچنین زمان آغاز فاز مرحله اول این طرح یکشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ است، همچنین حدفاصل زمان فازبندی برای اجرای هر یک از مراحل پنجگانه یک هفته است.»

همین تناقض در زمان اجرای قرنطینه هوشمند برای شکست موفقیتی که مهار موج پنجم به دست آمده است کفایت می‌کند؛ البته اگر قرار باشد این طرح به صورت جدی اجرا شود باید جزئیات آن هرچه سریع‌تر به واحدهای اجرایی اعلام شود تا با اطلاع رسانی‌های به موقع باعث نارضایتی مردم نشوند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!