پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۹۰۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

ورود اتباع آفریقای جنوبی به ایران برخلاف ممنوعیت های اعلان شده

با وجود اینکه مقرر بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما پلیس گذرنامه بندر امام(ره) برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه دادند از کشتی خارج و وارد شهر شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در ۳۸ کشور، گفت: با وجود اینکه مقرر بود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود ندهیم اما پلیس گذرنامه بندر امام(ره) برای این اتباع روادید صادر کرده و به این افراد اجازه دادند از کشتی خارج و وارد شهر شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در پی گسترش اُمیکرون در کشورهای مختلف، مراقبت‌های مرزی تشدید یافته است، گفت: در ۱۰ روز گذشته ۳۲ کشتی با ۶۵۹ خدمه وارد خوزستان شده‌اند که از ۴۹۲ نفر از این تعداد در ۴۰ مایلی دریا تست گرفته شد و مابقی افراد نیز تست منفی همراه خود داشتند.

وی بیان کرد: عمده کشتی‌های وارد شده به بنادر خوزستان از امارات، هند، روسیه و برزیل بوده‌اند.

ابول‌نژادیان افزود: در مرزهای زمینی شلمچه و چذابه نیز مراقبت‌های مرزی در حال انجام است. در این مدت یک هزار و ۳۴۱ شهروند ایرانی از طریق این مرزها وارد کشور شدند که از ۷۳۱ نفر تست گرفته شد و مابقی تست همراه خود داشتند. در مجموع، یک مورد مثبت شناسایی شد که قرنطینه شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی هشدار داده و خواستار آمادگی همه کشورها از نظر شیوع اُمیکرون شده است بنابراین باید از این فرصت برای افزایش پوشش واکسیناسیون استفاده شود زیرا واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سه کلید مقابله با اُمیکرون هستند.

ابول‌نژادیان با اشاره به شناسایی اُمیکرون در ۳۸ کشور بیان کرد: این ویروس در کشورهای اطراف خوزستان یعنی عربستان و امارات نیز شناسایی شده است بنابراین باید به خوبی مراقبت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته ۱۳ شهر با پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد داشتیم که اکنون به ۱۵ شهر افزایش یافته‌اند. پیشرفت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال نیز در لالی، حمیدیه، کرخه، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان، کارون و باوی نسبت به میانگین متوسط استانی بالاتر بوده است. در هفته گذشته پیشرفت پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی در شوش و اندیکا بسیار خوب بوده است که در جلسه آینده از فرمانداران این شهرستان‌ها تقدیر خواهد شد.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!