جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۱۶

وضعیت هوای تهران دوباره قرمز شد

امروز(۱۵ آذر ماه) هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها است.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: با گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده در طول روز و نیز افزایش نسبی تندی باد تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

 

کاهش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد همچنین افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) باعث کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و در نتیجه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۵۴ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها است.

 

منبع خبر : همشهری
منبع: همشهری
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!