جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۸۹۰۰

کار مذاکرات به کارگروه رفع تحریم رسید

این روزها وین کانون دیپلماسی برجامی است و گفت‌وگو و رایزنی‌ها پیرامون احیای توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۴ همچنان ادامه دارد؛ مذاکراتی که با محوریت لغو تحریم‌ها در جریان است و بنا به اذعان طرفین، نشانه‌های مثبتی نیز از پیشرفت در مسیر تفاهم به‌چشم می‌خورد و قرار است ۲کارگروه «رفع تحریم‌ها» و «هسته‌ای» مذاکرات دور هفتم را پیش ببرند.

نشست افتتاحیه دور هفتم مذاکرات وین درحالی به پایان رسید که برآورد دیپلمات‌های دو طرف نشان می‌دهد امیدها به احیای برجام بیشتر شده‌است؛ موضوعی که اساسی‌ترین پیش‌شرط آن لغو همه تحریم‌ها از سوی ایالات‌متحده است و مسئولان جمهوری‌اسلامی و دیپلمات‌های ایرانی حاضر در وین بارها بر آن تأکید کرده‌اند. دستیابی به «تفاهمی عادلانه که تأمین‌کننده منافع مشروع ایران باشد» مهم‌ترین موضوعی‌ است که تحقق آن در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده ایرانی قرار دارد و در نخستین نشست دور هفتم مذاکرات وین ازسوی علی باقری‌کنی، رئیس هیأت ایرانی مورد تأکید قرار گرفت.

برهمین اساس هم بود که دیروز و در دومین روز مذاکرات دور هفتم در وین، نشست‌ کارگروه‌ لغو تحریم‌ها برگزار شد تا راهکارهای تحقق مهم‌ترین شرط ایران برای به موفقیت رسیدن مذاکرات مورد بررسی طرفین قرار گیرد. این درحالی‌است که به‌نظر می‌رسد عزم جزم جمهوری‌اسلامی ایران برای لغو همه تحریم‌های ایالات‌متحده در سخنان همه دیپلمات‌های حاضر در وین بازتاب داشته‌است و اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند که راه موفقیت در مذاکرات وین از مسیر لغو مؤثر تحریم‌ها و راستی‌آزمایی این موضوع می‌گذرد.

 

منبع خبر : مهر
منبع: مهر
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!