جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۸۸۵۸

اعتراض چمران به کاهش بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

مهدی چمران در جلسه علنی صبح سه شنبه شورای شهر تهران در سخنان ابتدایی خود با اشاره بر بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران گفت: متأسفانه بر خلاف تصورات هر آنچه برای شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود، برای بودجه سال آینده همه حذف شده است.

وی تاکید کرد: ما برای آلودگی هوا نگرانیم. تلاش‌ها برای تأمین اتوبوس و مشکلات حمل و نقل عمومی ادامه دارد اما با این وضعیت بودجه، تنها یک راه باریک در بودجه ۱۴۰۱ داشتیم که دوستان ما در سازمان برنامه بودجه آن را حذف کرده‌اند. در این شرایط حذف کردن این ردیف بودجه‌ها کار نابخردانه‌ای است و نارضایتی عمومی ایجاد می‌کند که این نارضایتی از بین رفتنی نیست.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه این روند، آلودگی هوا در سال آینده بدتر خواهد شد و در این زمینه هشدار جدی می‌دهم.

چمران تصریح کرد: حتی سازمان ورشکسته آب و فاضلاب روستایی را هم زیر مجموعه بودجه شهرداری محاسبه کرده‌اند. علت آن هم این است که در مجلس یک درصد به مالیات ارزش افزوده شهرداری اضافه شد و به خاطر این یک درصد از بودجه شهرداری کاسته‌اند.

چمران خطاب به شهردار تهران بیان کرد: از شهردار تهران نیز می‌خواهیم به میدان بیایند. اینکه فقط در جلسات هیأت دولت حضور داشته باشند فایده‌ای ندارد و باید یقه افراد را بگیرند و حق شهرداری را اخذ کنند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!