جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۸۸۲۱

مصباحی‌مقدم: کم‌بارش بودن کشور تقصیر دولت نیست

حالا که دولت جدید در ابتدای کار خود است، این بحران کم‌آبی سر باز کرده و مطالبات مردم را متوجه خود ساخته است. مطالباتی که نمی‌شود نادیده‌شان گرفت، چرا که به‌حق و به‌جا هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: یکی از مسائلی که در این زمینه مطرح است این است که ما باید در مصرف آب مخصوصاً در امر کشاورزی به سمت بهینه‌سازی حرکت کنیم تا مشکل کم‌آبی کشور با این مصرف فعلی آب در کشاورزی، تشدید نشود.

وی با اشاره به نقش دولت در زمینه جلوگیری از ادامه بحران کم‌آبی، تصریح کرد: در این شرایط لازم است که به دولت جدید فرصت داده شود تا اولاً به سمت بهینه‌سازی مصرف آب در کشاورزی حرکت کند و هم موضوع بازیافت آب را دنبال کند تا از طریق آن، آب مصرفی شهر‌ها که به فاضلاب می‌رود را تصفیه کند و آن را به چرخه مصرف کشاورزی باز گرداند.

وی افزود: بنابراین ما امروز با مشکلی مواجه هستیم که در ۵۰ سال پیش ریشه دارد و اصلاح آن هم نیازمند زمان است. باید مردم را به صبوری دعوت کرد و برایشان توضیح داد که وقتی در سال‌هایی قرار می‌گیریم که با کمبود بارش مواجهیم این مسئله تقصیر دولت نیست. بلکه به همکاری و همراهی دولت و ملت نیازمند است تا هم از یک‌سو مصرف آب مدیریت شود و هم از خداوند برای بارش باران تقاضا صورت پذیرد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!