جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۸۶۳۸

نخست‌وزیر سودان آزاد شد

منابع خبری از لغو حصر خانگی و آزادی نخست‌وزیر سودان پس از انتشار اخباری مبنی بر توافق سیاسی در این کشور خبر دادند. همزمان مردم سودان امروز برای چندمین بار از زمان آغاز کودتای نظامی تظاهرات میلیونی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که نظامیان سودان عبد الله حمدوک را آزاد کردند. در همین حال، خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که نظامیان سودان محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت عبدالله حمدوک پس از کودتای نظامی در خارطوم را لغو کردند. این درحالی است که رسانه‌های سودان امروز از دستیابی به توافقی میان طرف‌های سودانی خبر دادند. طبق این توافق که بامداد امروز یکشنبه حاصل شد ارتش سودان تمامی بازداشت شدگان را آزاد می‌کند.

جریان «ابتکار ملی» سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق بین بخش نظامی و حمدوک شامل بازگشت حمدوک به عنوان نخست وزیر و آزادی همه زندانیان سیاسی است که در جریان تحرکات اخیر توسط ارتش دستگیر شده بودند. طبق این بیانیه، توافقات میان طرف‌های سودانی همچنین شامل تکمیل رایزنی با احزاب سیاسی به استثنای حزب کنگره ملی می‌شود.

در بیانیه این جریان آمده است که سند توافق شده میان دو طرف طی ساعات آینده امضا خواهد شد. همزمان قرار است مردم این کشور امروز بار دیگر تظاهرات میلیونی در مخالفت با کودتای نظامی برگزار کنند.

سودان از ۲۵ اکتبر که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان اقدام به کودتای نظامی کرده و اکثر غیرنظامیان در قدرت را بازداشت و وضعیت فوق العاده اعلام کرد، شاهد تظاهرات‌هایی علیه ارتش و با درخواست بازگشت حکومت غیرنظامی به ویژه در خارطوم، پایتخت این کشور است .

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!