جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۸۵۰۸
تمامی تجهیزات و تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل هستند

۱۳۷ روستا تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفتند

۱۳۷ روستا تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفتند
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۹۸ نفر در پی زمین‌لرزه روز گذشته در استان هرمزگان خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط ۷ مصدوم بستری هستند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: ساعت ۱۵:۳۷ بعد از ظهر دیروز شاهد وقوع زمین ‌لرزه‌ ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر بودیم که مناطق زیادی از استان هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و حتی در کشورهای همسایه نیز احساس شد. این زمین ‌لرزه شمال و شمال شرقی شهرستان بندرعباس را به شدت تحت تاثیر قرارداد و آسیب هایی نیز به برخی منازل وارد کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بلافاصله نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر جهت انجام ارزیابی‌های اولیه از لحظات نخستین به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و استان های همجوار نیز به حالت آماده باش درآمده اند.

همتی ادامه داد: پس از وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. طبق برآوردها ۱۳۷ روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند و تیم هایی نیز به سایر روستاها اعزام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در استان هرمزگان، ۸ هزار چادر و ۱۷ هزار پتو در انبارها وجود دارد و در این خصوص با هیچ کمبودی مواجه نیستیم. استان های کرمان و فارس نیز به عنوان استان های معین مشخص شده اند تا پشتیبانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: هلال احمر در ورزشگاه ها و مدارس مستقر شده است تا شرایط اسکان اضطراری را فراهم کند و اقلام زیستی، خوراکی و امدادی نیز آماده توزیع در میان شهروندان است. همچنین ۵ هزار تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵ هزار تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

همتی تاکید کرد: عملیات فردا نیز ادامه خواهد داشت و به تمام مناطق تحت تاثیر زلزله خدمت رسانی خواهد شد. هلال احمر تا آخرین لحظه در کنار مردم است و به تمامی متاثرین از زمین لرزه امدادرسانی خواهد کرد و تمام تلاش خود را می کند تا آلام شهروندان را کاهش دهد.

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله روز گذشته در استان هرمزگان گفت: بر اثر این زمین‌لرزه تاکنون ۹۸ نفر مصدوم شده‌اند.

وی تصریح کرد: یک نفر بر اثر این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده است و ۷ نفر از مصدومان همچنان بستری هستند.

زمین لرزه دیروز در هرمزگان، همچنین موجب تخریب 30 منزل مسکونی در روستای گیشان غربی از توابع شهر فین شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۷۰ درصد این منازل مسکونی، صد درصد تخریب شده است. مهرداد حسن زاده افزود: اکنون هفت گروه کارشناسی بنیاد مسکن برای بررسی آخرین وضعیت به مناطق زلزله زده شهر فین، و روستاهای گیشان غربی، آب شیرین، رضوان، سرزه، مزرعه، رودشور، چاه کل، ذورتو پائین و بالا، خورجل و جونگان اعزام شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر، در پی زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری استان هرمزگان در روز یکشنبه ٢٣ آبان‌ماه، تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل می‌باشند  و در روند انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده و تعویض سوخت سالیانه جاری نیروگاه نیز هیچ گونه خللی رخ نداده است. 

لازم به ذکر است نیروگاه بوشهر بر اساس به‌روزترین و پیشرفته‌ترین استانداردها و ضوابط بین‌المللی طراحی و احداث شده و در برابر شدیدترین زلزله‌های محتمل در کشور و منطقه ایمن است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!